2015. november 17., kedd

Katie McGarry - Feszülő húr

Kiadó: KÖNYVMOLYKÉPZŐ KIADÓ KFT.

Oldalak száma: 436

Eredeti cím: Pushing the Limits

Kiadás éve: 2014

Sorozat: Feszülő húr 1.

Fülszöveg: Senki sem tudja, mi történt aznap éjjel Echo Emersonnal, amikor a menő fiúval járó népszerű lányból pletykák tárgya, kirekesztett lett, karján hátborzongató sebhelyekkel. Még Echo sem tud visszaemlékezni a teljes igazságra.
Amikor aztán berobban az életébe Noah Hutchins, a szívdöglesztő, lányfaló, megközelíthetetlen fiú a fekete bőrdzsekijében, és meglepően megértő vele, Echo élete olyan fordulatot vesz, amilyenre sosem gondolt volna. Valószínűleg semmi közös nincs bennük.
Egymás iránti őrült vonzalmuk mégsem foszlik szét, és Echo felteszi magának a kérdést, hogy meddig FESZÍTHETIK A HÚRT, és mit kockáztat azért a fiúért, aki talán megtanítja őt ÚJRA SZERETNI.



Véleményem: Igazából ez a könyv csak úgy belepottyant a kezembe. Nem is igazán foglalkoztam evvel a könyvel, amikor megjelent, de kétségkívül nagyon örülök neki, hogy drága barátnőm,  @ZeiMinn nekem ajándékozta. Kellemesen feszült, borongós, izgalmas és romantikus egyszerre. Ez a történet jóval több annál, mint első látásra tűnik. Nézzük, milyen is volt pontosan!

Nem vártam igazából semmit sem ettől a könyvtől. Az a benyomásom, hogy pont emiatt tetszett nekem annyira! Imádtam már a 10. oldaltól. Éreztem, hogy ez engem megvett. Amúgy is szeretem az ilyen történeteket, úgyhogy totális befutó volt. Ám egy jó kötethez nem elég egy jó történet. Hála Istennek Kaite McGarry nem csak elméletben, de gyakorlatban is úgy valósította meg a Feszülő húr című könyvet, hogy egyszerűen élmény volt olvasni.
Szeretek komoly problémákról, nehéz életű szereplőkről olvasni. Nem, nem azért  mert szadista vagyok, hanem egyszerűen csak érdekes számomra azoknak az embereknek a szemével látni a dolgokat, akiknek nem kevés gond nyomja a vállát. Maga az NA műfajt szeretem. Colleen Hoover könyvei óta ez a műfaj előlépett a kedvenceim közé. A Feszülő húr tökéletes példája volt azoknak az NA-nak, amik egyszerre nyomasztóak és viccesek. Bizony! Ebben a kötetben szinte fele-fele arányban van mindkettő. Aminek persze nagyon örültem, hiszen így az egyik oldja a másikat. Ám ettől függetlenül nem vált szórakoztatóvá, tökéletesek voltak az arányok. Gratulálok Katie! :)
A humoros jelenetek többsége a párbeszédekben mutatkozott meg. Ugyanis van egy szexi és sármos férfi szereplőnk, aki szívesen leolt bárkit, ha úgy hozza a sors. Ezzel a cselekedetével már be is lopta magát Noah a szívembe. Most őszintén? Egy szexi rossz fiú, akinek a dumája is jó? Már tudom, hogy mi jött be Echonak annyira! ;)
Izgalmas volt. Én végig azon izgultam, hogy le ne bukjanak, találkozzon mindenki végre a családtagjaival, legyenek meg azok az akták, ami a legfontosabb: Jöjjenek már össze a szereplőink. Hát, cselekményben nem szűkölködtünk. Folyton-folyvást történt valami, amire nem is számított volna az ember. Kiszámíthatatlansága egy újabb bónusz piros pontot jelent a könyv javára. Nem tudom, hogy ti, hogy vagytok vele, de én szeretem, ha nem tudom, hogy mi lesz az író következő lépése.
Katie McGarry kifejezetten tehetséges író. Kiszámíthatatlanul, izgalmasan, cselekmény dúsan, közvetlenül, olvasmányosan, könnyedén és egyben bonyolultan ír. Nekem tetszett minden a történetben. Egyetlen dolgot tudok a szemére hányni, ami miatt le is vontam egy fél csillagot az összértékből. Ez nem más volt, mint a szereplőink közötti románc beteljesületlensége. 
Kérem szépen ebben a műfajban megengedett lett volna, hogy az a szerelem be is teljesüljön. Nem mondom, hogy anélkül nem volt egész a románcuk, ám mégis ott maradt bennem egy tüske, miszerint mégsem történt meg. 
Ami úgy általánosságban a romantikus jeleneteket illeti, egy büdös szavam sem lehet. Hiszen egy dolgot leszámítva volt minden. Az érzések átjöttek. Én magam is érzetem, azokat a szikrákat, melyek csak úgy röpködtek kettejük között.
Komolyabb kérdéseket is boncolgatott. Persze leginkább a lélektani problémák voltak előnyben részesítve. Egy fiú, akinek a szíve apró darabra tört, ám igyekszik nem csak a sajátját, de öccsei szívét is a helyére pofozni. Egy lány, akit megpróbált megölni az anyja, ám nem emlékszik semmire sem belőle. És ha ez nem lenne elegendő probléma a számára, még a barátai is megvetik a különös sebhelyei miatt.
Úgy gondolom, hogy ez volt az egyik legfontosabb momentuma a történetnek, ami miatt azt merem mondani, hogy bárki elolvashatja. Katie ugyanis igyekezett minél élethűbben visszaadni azt a társadalmi eszmét, amiben sajnos élünk. Az emberek nem fogadnak el minket feltételek nélkül. Erre jön ez a két fiatal és felrúgja a társadalmi normákat, és tényleg elfogadják egymást úgy, ahogy vannak.
Szintén pozitívum, hogy a kötet váltott szemszögben íródott, ami be kell vallanom a kedvenc narrátori formám. Mind Noah, mind Echo fejébe beleláthattunk ezáltal, amit én roppantul élveztem. :)
A befejezés is illet a kötethez. Teljes képet kaptunk arról, hogy szereplőink miként vészelték át a borzalmakat és maradtak utána együtt. Úgy érzem, hogy minden úgy oldódott meg, ahogy az a nagy könyvben meg van írva. Örülök, hogy végül nem tartott ki Noah amellett, amire felesküdött. Nem lett volna képes csinálni. Szóval egy nagyon korrekt befejezés! ☺

Értékelésem: Adott minden, ami egy jó regényhez kell. Kidolgozott szereplők, egy jól átgondolt történet, megható stílus, idegőrlő cselekmény, humor. Mi kellhet még? Egyszerűen mindenkinek kötelező olvasnia, aki szeret jó NA-kat olvasni. Imádtam, bár Colleen Hoover szintjét még nem ütötte meg számomra. Ám mindenképpen rendkívüli kikapcsolódást rejt magában. Mindenkinek ajánlani tudom!!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.