2014. december 31., szerda

Best of 2014, avagy a legjobbak legjobbika... ♥

Hogy őszinte legyek, ez lesz életem első év összesítése, ugyanis most lett csak 1 éves a blogom! Szóval a Blog szülinap alkalmából ezzel a különleges bejegyzéssel készültem nektek. Remélem tetszeni fog, és hogy ti is leírjátok, hogy nektek melyik volt a favorite ebben az évben. Sajnos a 2014-es évben csak 88 könyvön sikerült átrágnom magam, szóval ezek közül fogom beválogatni, azokat melyek a legjobban tetszettek, vagy éppen a legkevésbé. Na, kezdjünk is bele! :D



Legeslegrosszabb könyv:Hűha! Megvan a befutó, ugyanis ez volt egész életem eddigi legrosszabb könyve, ami nem volt más, mint Agnès Desarthe - Kit érdekel a szerelem? című könyve. Uram atyám, ha rá gondolok, elfog a rosszullét! Borzalmas egy könyv, kusza, értelmetlen, átgondolatlan. A szereplők teljes mértékben kiszámíthatatlanok, és mindig maguk ellen cselekszenek. Brrr! El ne olvassátok!! :/


Legrosszabb karakter:

Itt is könnyű dolgom van, hiszen inkább utálni szoktam a szereplőket, mint szeretni. Hosszas gondolkodás után arra jutottam, hogy Harriet volt az ez évi legborzalmasabb szereplő, akivel dolgom volt. Holly Smale - A lány, akit soha senki sem vett észre című könyv valahogy nem jött át, és az sem segített, hogy egy ennyire idegesítő lány került főszerepbe. Harriet állandóan nyavalygott, semmire sem volt önállóan képes, folyton hazudott, ahelyett hogy kiállt volna magáért. Így megkaphatta a "Legrosszabb karakter" címet tőlem.

Legrosszabb borító:

Általában nem szentelek különösebb hangsúlyt a könyvek borítójára. Maximum magamban megjegyzem, hoy "hű de szép" vagy "Úúú, de ronda", ettől függetlenül nem szoktam erről blogolni. Úgy látszik, eljött ennek is az ideje. Tehát a Legrosszabb borító címet kapja.... Dan Krokos - Hamis emlékek című könyve. Bár a borító (kivételesen a bejegyzésben is szidtam azt, aki megváltoztatta ERRE a valamire, az eredeti helyet a borítót) nem tükrözi azt, hogy milyen fantasztikus könyvről is van szó. Nagyon ajánlom mindenkinek, de ez a borító... :(
Na, mi van cica?? *-*


Legnagyobb csalódás:

Na, ilyen nagyon sok volt! Mégis azt hiszem Jennifer L. Armentrout Opál című könyve volt, ami igazán betette nekem a kulcsot. Imádom Jennifert, és a Luxen sorozatért is majd meg halok, mégis teljes letargiában voltam, amikor a Luxen sorozat 3. részét, az Opált olvastam. Akkorát csalódtam, hiszen nem tetszett, nem az volt, amit megszoktam Jennifertől, nem olyan humoros, temperamentumos volt, amit én szerettem volna. Ettől függetlenül nem adtam fel, és jelenleg most olvasom az Origint, ami megint szuper jó, és nemsokára fenn is lesz a kritikám róla.

Legnagyobb meglepetés (pozitív értelemben):

Atya-gatya! Húhh! Hát ez Leiner Laurától a Késtél című könyv. Igazából nem vagyok egy nagy Leiner Laura rajongó, de ez valószínűleg annak tudható be, hogy nem is igazán olvastam még tőle. De ezen majd igyekszem változtatni, hogy még sok bejegyzést írhassak róla, és persze, hogy olvashassam a lehengerlő humorát. :)

Legjobb borító:

Ez egyértelműen Melissa Landers Elidegenítve című könyve, amit nem is olyan régen fejeztem be. Kicsit hasonlított [Na jó, nem kicsit! :D] a Star Crossed amerikai sorozatra. De annál egy sokkal összetettebb világot, elképzelést kaphattunk. Nem mellesleg kedvenccé vált Melissa stílusai és írásmódja miatt. :D


Legjobb debütáló író:

Számomra ezt Marissa Meyer jelentette a Cinder című könyvével. Már az első pillanatban beleszerettem ebbe a kiborgos elképzelésbe, arról már nem is beszélve, hogy imádom a mesefeldolgozások minden formáját. Marissának imádni való a stílusa, a gondolat vezetése. Éppen annyi izgalmat ad, amennyire szüksége van az embernek, emellett mindent tudományos szemszögből közelít meg. Ahww! Egyszerűen csak jó! Kedvenc írónővé vált!

Legjobb világfelépítés:


Szerintem Susan Ee Angyalok bukása című könyvnek egy nagyon fejlett, mornid, mégis különleges világa van, ami az angyaloknak köszönhetően hamar magával tudta ragadni az olvasót. Velem is ez történt. Susan ugyanis bemutatta az általa alkotott világ több oldalát is. Ami egyre inkább morbidabb lett...


Legjobb szerelmespár:

Na, evvel is sokszor van problémám. A szerelmes jeleneteket, ahogy észre vettem könnyen el tudják rontani az írók. És pont emiatt rengetegszer valótlanak, abszurdok a románcok. Az egyik kedvenc szerelmespárom Daeomon-Katy páros, a másik pedig Nick-Holly, a Rocksztárt kaptam karácsonyra című könyvből, melyet egyik kedvenc (ifjúsági) íróm vettet papírra.

Legjobb főhős:

Cassian a Vanishben nagyon a szívemhez nőtt. Mindig ott volt, ha szükség volt rá. Ő is sármos és segítőkész. Őszinték az érzései és tiszta, amit közvetít. Nem voltak érzelmi ingadozásai. Egy nagyon jól eltalált személy, és szurkoltam neki végig a trilógia a alatt, hogy összejöjjön a kiszemeltjével!! ♥


Legjobb főhősnő:

Ez már az év közepén eldőlt számomra, hogy ki is ez a személy. És, ahogy sejtettem is, más lány nem tudott annyira a szívemhez nőni, mint Saba a Vérvörös útból. Ez a lány egy kétlábonjáró időzített bomba, tele célokkal, amikért hajlandó is tenni. Nem igazán az az otthonülős fajta. Egy született harcos. Amióta elolvastam a Vérvörös utat Moira Youngtól, köpni-nyelni nem tudok. Egyszerűen fantasztikus volt, mind a világfelépítés, mind a szereplők határozottsága. IMÁDOM!! ♥♥♥


Legjobb szerelmi háromszög:

Nem igazán szeretem a szerelmi háromszögeket, így ez a kritérium nem is tetszik annyira, mint a többi. Ám, ha egyszer már itt van, akkor kellene válaszolnom, nem?
Ez pedig nem más, mint a Párválasztó trilógia oly ismert szereplői:  America Singer- Maxon Schreave- Aspen Leger háromszög. Maga a Párválasztó is tetszett és ez a szerelmi háromszög sem volt annyira zavaró, mint általában.

Legjobb ellenség:

Hoppá! Ez Éj úr lesz, az Árnyék és csontból, akit inkább megszerettem, mind megutáltam. Sőt a könyv majdnem háromnegyedéig azt hittem, hogy a főhősnőnk pasija lesz. Egy igazán intelligens, vagány, pimasz férfi, nagy hatalommal. Hmm, nyami! XD

Legjobb "PASI":

Kaidan Rowe... az Angyali gonoszból. Jajj de imádom ezt a srácot! olyan pimasz, menő, sármos, szexi és vicces. Egy kicsit hasonlít Daemonra, ezért is jön be nekem annyira. Ugyanis Daemon az első számú, de Kaidan sem piskóta. ♥


Legjobb komoly könyv: 

Nem szeretek túlzottan komoly könyveket olvasni, de azok közül a néhányak közül a legjobb Az idő partjain című kötet volt, melyet a Tea kiadótól kaptam tiszteletpéldány fejében. Bár nem adtam neki túl jó csillagozást, azt azért el kell ismernem, hogy a könyv messze van a rossztól. Egyenesen jó, csak nem az én ízlésemnek megfelelően. 
Egy komoly könyv, tele mély érzésekkel, az emberi faj gátlástalanságával és szemétségeivel. Nagyon behatóan megmutatta nekünk az irónő, hogy milyen is a japán kultúra.


Legviccesebb könyv:

Erre a címre igazából két esélyes van. Az egyik Az Obszidián, a másik pedig a Rocksztárt kaptam karácsonyra. Mind a kettőn nagyon sokat lehet nevetni. Éppen ezért imádom ezt a kettőt, mert rendkívül szórakoztatóak. Jennifertől és Marnitól kell annak olvasnia, aki viccesre vágyik.


Legjobb sci-fi: 

Nem sok sci-fi-t olvasok, pont azért mert van egy igazán rossz élményem velük. De, legjobb sci-fi-nek a Cindert tudnám mondani, illetve a Luxen sorozat minden részét, ja még az Elidegenítve is szuper jó!


Legjobb romantikus könyv:

Nekem Simone Elkelestől A vonzás szabályai volt az, ami nagyon romantikus hangulatba kergetett. Tényleg imádtam minden pillanatát. Élethű, érzelmekkel teli romantikus ifjúsági kötetet sikerült alkotnia Simone-nak. És, ami a legjobb, hogy ez a rész a trilógiából még vicces is volt. :)


Legjobb dísztópia: 

Imádom a dísztópiákat, szerintem a fantasyn kívül az a másik kedvenc műfajom, éppen ezért nem is csak egyet sikerült elolvasnom ebben a műfajban. :)
Azok közül azonban Kiera Casstől az Igazi tetszett a legjobban. Már eleve nagyon bejött Kiera világfelépítése és stílusa, és a harmadik résznél tényleg nagyon odatette magát. Egyszerre volt sokkoló, örömmel teli és vicces a könyv. So-so kedvenc!! ♥


Legjobb paranormális regény:

Azt hiszem itt végre megemlíthettem egy másik nagy kedvencemet, a Vihar szeli ketté-t Shannon Messengertől. Egy szintén abszolút dinamukis, lehengerlő könyv, ami rendkívül eredeti. Egy, hozzá hasonló könyvet sem olvastam még, és nem is halottam ilyenről. A szél új értelmet nyer ebben a könyvben. Mindenkinek csak ajánlani tudom, aki megunta a vámpíros könyveket. XD


Legjobb sorozat első rész:

Anna Banks Poszeidón című könyve volt az ez év legeslegjobb sorozat kezdése. Amúgy is imádom a sellőket, úgyhogy képzelhetitek mennyire oda-vissza voltam, amikor megláttam, hogy egy újabb hableányos kötet készül kijönni a boltokba. Kellemes meglepetés volt. Nagyon összeszedett, mítoszokkal dúsított történet, mindenkinek csak ajánlani tudom! :D


Legjobb sorozat folytatás:

A legjobb második rész egy sorozatban? Hmm, hát talán az Angyali szövetségre voksolnék. Wendy Higgins ugyanis egy profi írónő, és a második résznél nemcsak, hogy hozta az első kötetnél megszokott formáját, hanem még túl is szárnyalta önmagát a "Szövetséggel". Nagyon dinamikus, ötletekben gazdag volt a 2.rész. 2015-ben pedig jön az utolsó rész!! :D


Legjobb sorozat befejezés:

Minden évben eljönnek azok a szomorú pillanatok, amikor el kell búcsúznunk egy sorozattól. Ez évben a számomra legjobban sikerült sorozat befejezés nem más volt, mint a Smaragdzöld Kerstin Giertől. Már háromszor olvastam el ezt a sorozatot, és nem tudom megunni. Egyszerűen üdítő az olvasása.  És tényleg olyan frappánsan sikerült lezárnia Kerstinnek ezt a sorozatot, le a kalappal előtte! :)


Garantáltan újraolvasós könyv:

Túl sok van ahhoz, hogy csak egyet említsek meg, de azért megpróbálom. XD Ami ez évben a legeslegjobban tetszett, annyira hogy bármikor szívesen elolvasssom még egymilliószor is egymás után, az nem más, mint... [dobpergést kérek] ... az Ónix!!! Jennifer L. Armentrout Ónix című könyve tehát számomra a tuti befutó!! Nektek mi?? Kommenteljetek!! XD


Amit a legjobban várok a 2015-ös évben:

Ezt még egyáltalán nem tudom. De az Angyali gonosz trilógia utolsó részét, a Luxen sorozat 5, azaz befejező részét, a Cinder 3., azaz befejező részét, a Poszeidón 2. részét, a Vérvörös út 2. részét nagyon várom már!! :D ♥ :) ♥ 


Addig is Boldog könyvekben gazdag új évet kívánok mindenkinek!! ♥

És szeretném megköszönni mindenkinek, aki olvassa a blogomat, kommentel és azoknak, akik támogatnak abban, hogy folytassam a blogolást. 
Köszönöm mindenkinek! 


2 megjegyzés:

  1. Kedves Angie! Nem szeretnélek elszomorítani, de a Cinder 3. része (azaz a Cress) nem a befejező rész lesz, csak a többit még nem írta meg az írónő. Winter jön angolul 2015. novemberében :) És az Angyali gonosznak is lesz 4. része bááár az "csak" Kaidan szemszögéből. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Köszi, hogy reagáltál! A Cindernek tényleg lesz több része, de mivel imádom Marissát, ezért egyáltalán nem szomorít el, sőt!! ;)
      Az Angyali gonosznak, azonban nem lesz több része. Amit Kaiden szemszögéből írt Wendy, az csak egy novella, bár kétségtelen, hogy el fogom olvasni azt is!! ♥♥♥
      Puszil,
      Angie

      Törlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.