2016. január 29., péntek

Colleen Hoover - Ez a lány

Colleen Hoover - This Girl - Ez a lány (Szívcsapás 3.) - puha kötésKiadó: KÖNYVMOLYKÉPZŐ KIADÓ KFT.

Oldalak száma: 294

Eredeti cím: This girl

Kiadás éve: 2015

Sorozat: Szívcsapás 3.

Fülszöveg: Miután Layken és Will szerelme a legnagyobb próbatételeket is kiállta, az immár házasságban élő fiatal pár végre kezdi biztonságban érezni magát a kapcsolatban.De bármennyire is élvezi Layken az új, közös életüket, néhány kérdés nem hagyja nyugodni. Noha Will szeretné magában tartani a múlt fájdalmas emlékeit, Layken mindent tudni akar róla. Will végül beadja a derekát, és elmeséli a saját történetét, mely során felszínre kerülnek legbelsőbb érzelmei és gondolatai. Miközben újraéli jó és rossz pillanatait, a Laykennel való első találkozásáról is meglepő dolgok derülnek ki.


Véleményem: Imádtam a Szívcsapás sorozat első két részét. A második rész, a Visszavonuló különösen elnyerte a tetszésemet, kedvenc lett. Így érthető módon már jó ideje be voltam sózva, és vártam az alkalmat, amikor kezembe vehetem, megsimogathatom, majd neki állhatok az olvasásának. Na lássuk, milyen is volt valójában az Ez a lány! :)

Ugyan a Visszavonuló befejezése után nem gondoltam volna, hogy Colleen folytatni fogja ezt a sorozatot, mégis nagyon örültem neki. Nem tudtam elképzelni, hogy miről fog szólni az Ez a lány című kötete, de reménykedtem abban, hogy történetünk méltó folytatásra talál, s az utolsó rész lesz majd a hab a tortán. 
Azt kell mondanom, hogy ez a reményem csak félig talált meghallgatásra. Valamilyen szinten ugyanis valóban folytatja azt a szálat, amit a Visszavonulóban megszoktak az olvasók. Mégis sokkal inkább a Szívcsapás története köszön vissza nekünk.
A történetet újból Will szemein keresztül követhetjük végig, ami számomra nagy öröm, hiszen a Visszavonulóban nagyon megszerettem az ő személyét. A könyv nagyobb részét a Szívcsapás történetének felelevenítése teszi ki, Will szemein keresztül. Kétség sem férhet hozzá, hogy akinek igazán tetszett a Szívcsapás, oda-vissza lesz a boldogságtól, s hozzám hasonlóan kajánul falja majd a könyvet. Bár ajánlatos, hogy az eredeti első rész után bizonyos idő elteljen, mielőtt a kezünkbe vesszük ezt a könyvet. Mert akármilyen jó ez a történet, egymásután kétszer elolvasni, valljuk be, unalmas lenne.
Így tehát nem állíthatom, hogy az olvasókat kolosszális meglepetések érhetnék olvasás közben. Maximum akkor, hogyha sokat felejtettünk, és a csattanókra sem emlékszünk. Egyébiránt a történet velejéig ugyanaz, mint az első részben. Annyi eltéréssel, hogy Will "Layken" előtti korszakába is nyerhettünk egy aprócska betekintést. Pozitívum, és nagyon nagy puszi illeti az írónőt amiatt, hogy nem feledkezett meg az apróságokról sem. Mindentől függetlenül számomra továbbra is nagy élményt jelentett az olvasása. Örömmel, mosolyogva rágtam át magam az egész kis kötetecskén. Colleen könnyed stílusa miatt nagyon olvasmányos volt, s nem kellett csalódnom az írónőben sem.
A szívcsapás sorozatban eleve az írónő (meg persze a történet) fogott meg. Nagyon tetszik Colleen könnyed, laza stílusa, amit rendkívül egyszerűen meg tud spékelni, izgalmakkal, kalandokkal, feszültséggel, feszélyezett pillanatokkal. De leginkább a bölcs, mélyenszántó gondolatai azok, amik megfogtak. Egyes szavai ugyanis tényleg filozofálásra, vagy éppen szemlélet váltásra ösztönöznek.


"Az élet
nem azért gördít akadályokat eléd, mert azt
akarja, hogy állj félre és sodródj az árral.
Az élet azt akarja, hogy harcolj.
Tanulj meg egyedül boldogulni."

Mindemellett a jelen történéseiből is kapunk egy keveset, amik egy irracionálisan boldog képet festenek le számunkra. Némiképpen ezek a kis jelenetek igyekeztek kárpótolni minket, a múlt történései miatt. Mivel Will és Lake éppen a nászútjukon voltak, szerintem bátran kijelenthettem, hogy kettejük románca teljes mértékben beteljesedett.
A karakterek már az első részben is a kedvenceim voltak, ám ahogy haladtunk előre az időben, úgy, könyvről könyvre változtak szereplőink. Igazi jellemfejlődésnek lehettünk tanúi!
Ami még a Szívcsapás sorozat erőssége, az nem más mint a slam estek, illetve a versek. Colleen olyan mélyenszántó, gyönyörű verseket vetett a papírra, hogy volt (nem is egyszer) hogy meghatódtam. Remélem, hogy a többi sorozatában is meg fogja csillogtatnia ezen lenyűgöző képességét, mert ez neki nagyon megy.
Az Ez a lány című könyv összefoglalta számunkra a Szívcsapás, illetve a Visszavonuló történéseit. Kerek egészet kaptunk, s a kezdeti boldogtalanságból átíveltünk a boldogságba. Örömmel jelenthetem be, hogy egy igazi Happy Enddel állunk szemben, aminek lezárása semmi kérdést, kételyt nem vett fel. Imádtam azt is, hogy egy részletes epilógussal is gazdagodtunk, ami végképp ráragasztotta az arcomra a mosolyt. Mindenkinek nagyon ajánlom! ;)

Értékelésem: Imádtam! Bár nem voltam annyira oda érte, mint az első két részért, egyáltalán nem bántam meg, hogy elolvastam, sőt mindenkinek ajánlom. Colleen Hoover rajongóknak meg egyenesen kötelező! Humoros, könnyed, tragikus, elgondolkodtató, izgalmas, minden ami csak kellhet. Az Ez a lány egyszerre vegyítette a Szívcsapás, illetve a Visszavonuló történéseit, csak most mindezt Will szemszögén keresztül. Kaptunk a keserves múltból, de a boldog jelen történéseiről sem feledkezhetünk meg. A karakterek az elmúlt 3 könyv alatt nem kis jellemfejlődésen mentek keresztül. A versek továbbra is meghatóak és gyönyörűek. Boldog befejezést kaptunk, ami nagyon illet a sorozathoz. Azért nem tudom megadni neki a maximális pontot, mert történet szempontjából nem kaptunk semmi újat. De ettől eltekintve olvasmányos, könnyed,  boldogító történet volt, amit mosolygó arccal olvastam végig. Mindenkinek ajánlom!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.