2016. január 29., péntek

Colleen Hoover - Reménytelen

Colleen Hoover - REMÉNYTELEN - PUHATÁBLAKiadó: KÖNYVMOLYKÉPZŐ KIADÓ KFT.

Oldalak száma: 406

Eredeti cím: Hopeless

Kiadás éve: 2014

Sorozat: Hopeless 1.

Fülszöveg: A koránt sem szent Sky végzős középiskolásként találkozik Dean Holderrel - egy sráccal, aki nagy nőcsábász hírében áll. A fiú már a legelső találkozás alkalmával rabul ejti a szívét, ugyanakkor félelmet is kelt benne. A múltjára emlékezteti Sky-t, aki hosszú időn át próbálta eltemetni magában a történteket. Eldönti, hogy távol tartja magát a fiútól, de annak kitartása és ellenállhatatlan mosolya hamar semmivé foszlatja az elhatározását. Dean azonban maga is nyomasztó emlékeket őrizget. Amikor ezekről tudomást szerez, az visszavonhatatlanul megváltoztatja Sky-t, talán örökre szétrombolva lelkében a bizalom érzését.


Véleményem: Annyit szépet és jót hallottam már a Reménytelen sorozatról, hogy miután Colleen Hoover Szívcsapás sorozatának végére értem, muszáj volt elolvasnom ezt is. Tudtam, hogy nagyjából mire számíthatok az írónőtől, hiszen egyik nagy kedvencem, ám ezt mégsem vártam volna... Na lássuk, milyen is volt a Hopeless valójában!

Colleen Hoover eddigi könyvei is elgondolkodtatóak, tragikusak, mélyenszántóak voltak. Ám úgy gondolom, hogy ebben a könyvben  átértelmezte ezeknek a szavaknak a jelentését. Ennek eredményeképpen egy olyan történetet sikerült alkotnia, ami velőig hatoló érzéseket vált ki az olvasókból. Személy szerint engem többször kirázott a hideg (jó értelemben) olvasás közben. Rendkívül jó volt a történet, és Colleen hozta a formáját. Mind az ötlet, mind a kivitelezés tetszett. Bár ez nem egyenlő azzal, hogy hibátlannak tartottam e vagy sem.
A történet viszonylag hamar beindult, s alig pár oldalon belül minden fontosabb szereplővel megismerkedhettünk. Ekkor még csak abban a hitben éltem, hogy ez egy egyszerű romantikus történet lesz. Ám hamar kiderült, hogy túl gyorsan hoztam ítéletet. A történet ugyanis meglepő fordulatok tömkelegéből állt. Sky ugyanis megismerkedik egy rendkívül vonzó fiúval, Holderrel. Egyből érződik kettejük között a szikra, s mondanom sem kell, hogy holmi szikránál sokkal több is ki fog alakulni.
Eleinte a történet abszolút a szerelmi szálra feküdt rá. Aprólékosan ugyan, de szemeink előtt egy igazán szép románc bontakozott ki. Ami ugyan néha meglepetést váltott ki belőlem, mégis kielégítette romantikával kapcsolatos vágyaim. Akik tehát romantika kedvelők, szeretni fogják a Reménytelent, hiszen kb. a 60%-ában tömény romantikával áraszt el minket az írónő. 


"Tényleg azt hiszi, hogy képes vagyok hangosan megszólalni, miközben az ujjai az arcomat simogatják? Elég nehéz úgy beszélni, hogy közben az ember visszatartja a lélegzetét."

"Azzal, hogy ő is beleivott az üvegbe pár másodperccel azelőtt, hogy én is ittam, hát nem is tudom: mi gyakorlatilag csókolóztunk."

Mi történik a fennmaradó 40%-ban? Olyan események, amelyektől garantáltan összeugrik az olvasó gyomra. Feszülté, izgatottá, aggódóvá válik. A Szívcsapás sorozathoz hasonlóan, ez a történet is tele van bonyodalommal. Ám sokkal szélsőségesebbek a történések, mint a Slammed sorozatban. Colleen ugyanis egy kifejezetten komoly témát vitt bele a történetbe, ami miatt nem kis elismerés illeti őt. Boldog vagyok, hogy Colleen mert ehhez hasonló témáról írni. S be kell vallanom, én nagyon sokat gondolkodtam, elmélkedtem ezen a témán. Lehet, hogy egy picit bizarrul hangzik, de próbáltam elképzelni azon eseményeket, amikkel sajnos Sky-nak szembe kellett nézni. Ám egyszerűen nem állt össze a kép.
Ami számomra az egyik leglényegesebb momentum volt, az nem más mint a rejtély része a történetnek. Egyfolytában kaptunk apró kis morzsákat az írónőtől, ami mindig csak homályosan sejtette azt, hogy  vajon mi is állhat szereplőink háta mögött. Ám konkrétumokat csakis a legvégén kaptunk. Egészen addig ment a vacillálás, hogy vajon ki, mit, hol, mikor csinált. Örülök, hogy nem volt kiszámítható a története. Sőt! Amikor végre azt hittem volna, hogy most már mindent tudok, s most a könyv békés lezárása fog következni, Colleen még egy jó nagyot csavart a dolgokon, amire abszolút, még gondolni sem gondoltam. Szám is tátva maradt (ki is száradt). Csak gratulálni tudok neki.
Ami miatt nem adtam meg ennek a könyvnek a maximális pontot, sőt még le is vontam egy egészet: Egyszerűen túl sok volt a romantika, s emiatt nagyon lassan derült fény mindenre. Sky karaktere egyszerűen nem tetszett. Nem kedveltem meg, pedig lett volna rá időm jócskán. Volt valami a természetében, ami taszított. Elképzelhető, hogy ez csak az én egyéni hibám, de én ezt így érzem.
Imádom Colleen stílusát! Ezt ugyan már többször, több könyvénél is említettem, de nem győzőm hangsúlyozni, hogy mennyire tehetséges, kiemelkedő NA írónak tartom őt. Könnyed, laza stílusa van, amit olykor feszültséggel fűszerez. Szinte mindig meghat valamilyen jelenet a könyvében, s ez is csak arról tanúskodik, hogy mire képes az olvasók érzéseivel. Bár kétségkívül nem ez a kedvenc könyvem tőle, de kíváncsian várom a Hopeless további részeit is.
Szerettem ezt a könyvet, ám a Slammed sorozattal ellentétben, biztosan nem fogom még egyszer elolvasni. Tetszett a befejezés is, korrekt volt. Ajánlom!

Értékelésem: Tetszett, bár kétségem sincs afelől, hogy a Szívcsapás sorozata sokkal jobban sikerült, vagy legalábbis nekem sokkal jobban tetszett. Ettől eltekintve egy nagyon jó kis NA. Sokkal komolyabb témákat feszeget, mint az előző könyveiben. Egy gyönyörű románc fejlődött ki, amit nem kevés humorral spékelt meg az írónő. Rejtélyes, izgalmas, kiszámíthatatlan, megható, elgondolkodtató, tragikus, lehangoló, dühítő. Ezek az érzések jellemzik leginkább ezt a történetet. Nagyon jó könyvről van szó, csak a jelenlegi lelkiállapotomnak talán túl nyers volt ez így. Ám örülök, hogy Colleen mert ilyesfajta témákat felhoznia könyvében, illetve, hogy eköré felépíteni egy egész történetet. Ajánlom! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.