2015. június 15., hétfő

Imre Viktória Anna - Kísértés RT.

Kiadó: FŐNIX KÖNYVMŰHELY

Oldalak száma: 396

Kiadás éve: 2011

Sorozat: önálló regény

Fülszöveg: Mit tehet egy sikeres bérgyilkosnő, ha egy amúgy is fárasztó nap után hat dekoratív munkatársa kíséretében megjelenik a lakásában az ördög? Esetleg a másik oldalára fordul és alszik tovább, erősen győzködve magát, hogy csak képzelődött. Sajnálatos módon Serene Nightingale ennyivel nem intézheti el a Pokol pofátlan, narcisztikus és mellesleg igen jóképű Nagyurát. Lucifer ugyanis nem merő szórakozásból keresi fel éjnek évadján: Serene lelkéért verseny folyik közte és a mindenható Anyaúristen, Pandora között. Ha a Teremtő nyer, a világ fele megszabadul a gonosztól. Ha Lucifer, akkor a démonúr a száműzetése óta először térhet vissza legálisan a Mennybe. A tét tehát nagy, ám talán nem meglepő, hogy Miss Nightingale hócipője két perc alatt tele lesz a túlvilági cirkusszal. Vissza akarja kapni az eddigi életét: egyetemre akar járni, a bátyját bosszantani és tovább ölni embereket pénzért. Idegesítik a lépten-nyomon felbukkanó angyalok, démonlányok de leginkább a Halál sakálvigyorú női megtestesítője kezdi ki türelmét. Miközben újabb és újabb gyanútlan halandók keverednek bele a Londonban folyó hatalmi harcba, szép lassan Serene is elveszíti önmagát s hogy védtelenül maradt lelkéért végül melyik fél nyúl gyorsabban, az csak a szerencsén és kifinomult taktikázáson múlik.


Véleményem: Rengetegen ajánlották már számomra Imre Viktória Anna Kísértés Rt. című könyvét. Azt mondták, hogy ez egy "zseniális" könyv, amit feltétlen el kell olvasnom. Így tehát szerintem érthető, hogy pesszimista lévén nem kezdtem bele. De, amikor a kezembe került végre a könyv, nem eresztettem. Ugyanis nem túloztak azok, akik istenítették ezt a kötetet, hiszen ez a romantika, a fantasy, a titkok, elméletek tökéletes elegye. Na, de lássuk bővebben. :)


I think angels should always have great big, beautiful and grand wings.  This one pushes the envelope of the extreme, but it's still a remarkable piece.
Pandora
Serene bérgyilkos. Mégis, mondhatni teljesen átlagos életet élt egészen addig, míg Lucifer és Pandora fogadásának célpontjává nem vált. A fogadás egyszerű: meg kell váltania Pandorának a lány lelkét, hogy győzhessen, és Lucifer feleannyira csökkentse a bűnözést. Ám, ha Pandora veszít, akkor Lucifer újfent bejárást kaphat a Mennybe. 
Serenenek tehát el kell viselni ezt a nagy felhajtást, ami körülötte forog, együtt kell élni a Pokol urával, a démonlányokkal, az angyalokkal és az egyre növekvő bűntudattal. Vajon melyik fél fog nyerni? 


Ez a könyv az év eddigi legnagyobb meglepetése volt! Ugyanis egy klisés történetre számítottam, ami semmi újat nem fog nyújtani nekem. Ehhez képest messze az egyik legjobb pokolról illetve mennyről szóló kötet volt, amit mind ez idáig olvashattam. Eredeti, friss, meghökkentő és új. Imre Viktória Anna teljesen más megvilágításba helyezte a túlvilágról alkotott képet. Nem egyszer sikerült komolyabban elgondolkodnom az emberiségről, és persze a túlvilágról. Érdekes témákon törtem a fejem, végigzongoráztam minden lehetőségen, melyet Viktória megemlített.
“Rise and demand; you are a burning flame. You are sure to conquer there where the final horizon Becomes a drop of blood, a drop of life, Where you will carry the universe on your shoulders, Where the universe will bear your hope.” ― Miguel Ángel Asturias
Lucifer
Ez a kötet megmutatta számomra, hogy még akit tökéletesnek vélünk, az is hibázhat. Pandora (Isten),  Lucifer (Ördög), Maara (Kaszás), mind a hármán a túlvilág jelképei, akik a történetben nem isteni lényekként, hanem sokkal inkább esendő, önző, majdhogynem emberi lényekként jelentek meg. Rendkívül sokkoldalú, érző személyek, akiket már az első pillanatban megkedvel az ember. Bár Pandora hisztériáin kiakadtam néha, hiszen olyan dolgokon volt fennakadva, melyek némileg erőltetetté tették személyét.
Végig olyan érzésem volt, mintha egy paródia részese lennék.  Szellemes, humoros történet, mely annál jóval komolyabb jelentéssel bír, mint amit képes lennék felfogni. Imádtam magát Lucifert is, hiszen ő volt a történet egyik legszínesebb foltja. Mindig nevetnékem támadt a tőle, és legalább pont annyiszor le is pofoztam volna. Az, hogy Imre Viktória Anna ennyi humort volt képes vinni a történetbe, egyenesen lenyűgözött, hiszen maga a téma, amit feldolgozz, nem kíván maga után nevetést. Én mégis hangosan vihorásztam a buszon. Csak ajánlani tudom azoknak a könyvmolyoknak, akik szeretik fogni a hasukat egy köteten. :)
Beautiful Portraits by Marta DahligA történet csordultig telt a legkülönfélébb fantasy lényekkel. Angyalok, démonok, succubusok, incubusok. Mind szerves részét képezték az események alakulásának. És persze, mint ahogy az lenni is szokott, az ilyen lények mindig beleszeretnek az emberekbe. Ez a tény nem kevés izgalommal fűszerezte meg a kötetet. Ám, ha már szerelemnél tartunk meg kell említenem a Lucifer-Pandora-Serene háromszöget is. Számomra ez a háromszög sok nem várt fordulatot tartalmazott. Szóval, érdemes figyelni rájuk! ;)
Külön tetszett, hogy az írónő két idősíkon haladt a történetben. Egyszerre szembesültünk a jelennel és a távoli múlttal.  Az meg csak a hab a tortán, hogy a múlt, a könyv valódi alappillérei teljesen kidolgozottak voltak. Minden még fel nem tett kérdésemre válaszolt a az írónő.
Az, hogy lényegében egy új teremtés történettel szembesülhetünk Lucifer szemein keresztül, illetve hogy a mennyből való lebukás, és a halandóságunk is újfent magyarázatra került, mondhatni világosabban láttam a történelmünket. Hiszen Isten saját képére formált minket, nem? Amikor ez a mondat elhangzott a könyvben, az én hitem is megremegett. Hiszen maga az emberi faj tényleg egy nőre hasonlít jobban. Szeszélyesek, olykor kedvesek, megfontoltak, ám mégis gyarlók vagyunk. Igen,  egy Istennőre jobban el tudok képzelni... ;)
Yanjun Cheng
Serene
A könyv viszonylag hamar beindult, így nem kell várni a megtestesült csodára. Serene bérgyilkos lévén elég sok izgalmat hoz, az amúgy is lebilincselő könyvbe. A történet rendkívül eseménydús, csavaros és kiszámíthatatlan. Sohasem tudtam, hogy mi lesz a szereplők következő lépése, de pont ebben rejlett a varázsa. 
A. O. Esther könyveiben nagyon megszerettem a váltott szemszöget és azt, hogyha egy történet több szálon fut. Nem is kell mondanom, hogy nagyon megörültem, amikor a Kísértés Rt.-ben is ugyanezt a megoldást tapasztaltam. Számomra így lett teljes egész a történet.
A történet vége pedig egyenesen sokkoló volt. Sejtettem, hogy nem egyszerű véget tervez az írónő, de erre abszolút nem számítottam. az utolsó 60 oldal játszott az érzelmeimmel, nem tudtam, hogy mit gondoljak. De kétségkívül méltó befejezése lett a könyvnek. Csak gratulálni tudok Imre Viktória Annának! Alig várom, hogy a másik könyvét, Az Őrült hold alatt -ot is elkezdhessem! :)


Értékelésem: A Kísértés Rt. egy olyan könyv, melyet semmilyen általam idáig olvasott könyvel nem tudok összehasonlítani. Üdítő volt végre olyat olvasni, mely teljesen új benyomást keltett bennem olvasás közben. Imádtam olvasni minden sorát, s bár nem egy rövid könyvről van szó, hamar végeztem vele. Tetszett a humor, a szarkazmus, a szkeptikusság, a szereplők tökéltelensége, a váltott szemszög, és az is hogy több szálon futott. Imre Viktória Anna egy rendkívül kidolgozott, elgondolkodtató könyvet írt, mely felkerült a polcomon a kedvenceim közé.
Mindenkinek csak ajánlani tudom! ;)











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.