2014. augusztus 25., hétfő

Leiner Laura - Akkor szakítsunk

Kiadó: GABO KÖNYVKIADÓ ÉS KERESK.KFT.

Oldalak száma: 336

Kiadás éve: 2014


Fülszöveg: Szilveszter. A kötelező jókedv napja. Amikor muszáj bulizni. Lia és Norbi karácsony előtt szakítottak ugyan, de Szánkó szilveszteri buliját nem akarják kihagyni. Eszti és Csabi, a tökéletes pár, velük együtt indulnak szórakozni. Miután Szánkó bulija a város másik végében lesz, Lia bátyja, Szilkó vállalja a sofőr szerepét. De szigorúan csak az odaútra vonatkozóan. 
Csak aztán minden másképp alakul...
Az Akkor szakítsunk egy őrült és felejthetetlen szilveszter éjszaka története.
Kezdetben gimnazista tiniregényt varázsolt. Nem középiskolás fokon. Aztán bábeli zűrzavart álmodott. Fesztiváli könnyedséggel. Most éjszakai rohanást vizionál. Véget nem érő érzelmekkel. Hagyjátok magatokat olvastatni vele. - Kirády Attila, az Origo kreatív igazgatója, az szjger.hu egyik megalkotója.
" Egyszerűen elképesztő! Olyan mintha rólam, rólad, róla, mindenkiről írta volna, mégis mindenki saját magát találja meg benne. Imádom! " - Benedek-Sároncsi Anett (Ezt mellesleg muszáj volt bele tennem a bejegyzésbe, ugyanis ezt a barátnőm írta )


Véleményem: Már most így az elején el kell mondanom egy titkomat, mégpedig azt, hogy egészen eddig kerültem mindenféle érintkezést Leiner Laura könyveivel. A legnyomosabb okom erre az volt, hogy minden lány ezt olvassa, és én úgymond kivétel akartam lenni közülük. Inkább olyan fantasykat olvastam, amikről ők még nem is halottak, de nem tudom elmondani, hogy ez mekkora hülyeség volt részemről, ugyanis a könyv az első pár oldalban megfogott, és úgy látszott nem is ereszt.

Liával jól kiszúrt az élet, ugyanis december 24. - én, karácsonykor szakított vele szerelme, Norbi. Majdnem két év után karácsonykor!!!!
Lia persze ettől teljesen a padlóra kerül. Nem eszik, nem mosakszik, így leginkább egy kutya által alaposan megrágcsált cipőre hasonlít. De Lia 2 nappal a szakítás után meglátja, hogy Norbi teljesen túl van rajta (ami a Facebook posztokból derült ki). A lány tehát elhatározza, hogy ha mást nem is, de úgy fog tenni, mintha őt sem érdekelné többé ez az egész, és ekkor kezdetét veszi "a ki lesz előbb túl a szakításon" verseny.
Lia szilveszterig mindent elrendez, hogy legjobb barátnőjével, Esztivel és Norbi legjobb barátjával, Csabával együtt mehessen el Szánkó szilveszteri partijára. Ahová, egy kissé deppis bátyja fogja elfuvarozni őket.
De borult a lány terve. amikor hirtelen szilveszter estéjén megjelenik a házuk előtt Norbi is. Akit, mint kiderült el kell vinniük a buliba.

Szóval csak képzeljétek el azt a helyzetet, amikor egy légtérben kell lennetek azzal az emberrel, akit szerettek,gyűlöltök egyszerre! És, akiről kiderült, hogy egy héttel az után, hogy kidobott titeket, már mással enyeleg.
Igen!! Norbinak már egy másik lány van a radarján!!!! És ezen felbolydulva Lia azt hazudja, hogy ő is már mással fog találkozni, méghozzá nem mással, mint bátyja, Szilkó egyik barátjával, Miklóssal, akiről semmit sem tud.
De még a buliba eljutni sem könnyű, többször is eltévednek. Innentől kezdve már csak szurkolni tudtam Liának. Csak élje túl!!
Úgy őszintén szólva nem igazán voltak elvárásaim a könyvel kapcsolatban. Egy egyszerű szerelmi történetet vártam, néhány elejtett poénnal, egy kis veszekedéssel. Tudjátok, egy igazi ifjúsági kötetet, amiben minden meg van ahhoz, hogy az ember egy kicsit ellazítson. És körülbelül ezt is kaptam, mondjuk a vártnál jobb kivitelezésben.
A kötet rendkívül pörgősen indul, már az első oldalon szembesülünk rengeteg mindennel. Persze Lia szenvedése van az előtérben, de még ez sem igazán zavart, ugyanis teljes mértékben együtt éreztem vele, és avval a szemétséggel, amit vele műveltek. Most komolyan, pont 24. - én szakítani??? - Hát igen, ez a fordulat mindenesetre megadta a könyv alaphangulatát, amit már csak egy antiszociális nagy testvérrel lehetett fokozni. Bár félreértés ne essék, Szilkó volt a kedvencem, és az ő epés beszólásaival, amiken akkorákat tudtam röhögni! :D
Mint már mondtam, ez az első Leiner Laura könyvem, így most szembesültem először az írónő fantasztikus humorával, amit szívesen meg is csillogtatott. (Hál' Istennek!) És ez a könyv nagy hasznára is vált, mert amikor már félholt voltam (fáradtságtól) , még akkor sem feküdtem le aludni, mert fentem a fogam egy kis humorra!
Ez egyetlen, amit sajnáltam, hogy legnagyobb részt csak a kötet első részében voltak viccek, azután kezdtek eltünedezni. És körülbelül a könyv felétől kezdve elnyújtottnak érzetem az egészet, és azon mérgelődtem, hogy mikor érnek már oda?! Nyújtotta, mint a rétes tésztát, ezen nincs mit szépíteni!
A sok helyszín közül igazából egyet sem tudnék megemlíteni,de azt igen, hogy minden egyes állomáson ugyanaz történt:
- Lia összeveszett Norbival. Leharapták egymás fejté. stb.
- Eszter és Csaba enyelegtek ezerrel, hogy biztosan mindenkinek felforduljon a gyomra tőlük.
- Szilkónak fel is fordult, amit költőien el is ecsetelt nekik.
- Miklós csak ült értetlenül. - Néha feltűnt Ákos (ez egy reménytelen ember) , aki mindig bepróbálkozott Liánál, És ezután kezdődött az egész elölről.
Ennek ellenére tetszettek a párbeszédek, a csípős visszaszólások, a múltbéli dolgok felelevenítése, ami szerencsére nem uralkodott el a könyvön. Az ünnepi feling, ami elhitette velem, hogy tényleg szilveszter van, és együtt ünneplek/szerencsétlenkedek a szereplőkkel. Bár néha kizökkentettek (gondolom) Leiner Laura kedvenc leggyakrabban használt szavai, mint például : Bahh, Argh. Ezeket nem tudtam hova tenni, márpedig elég sokszor találkoztam velük. Leginkább Laura írásainak jellegzetességének tudtam be. Nem is volt velük igazából semmi gond, már ha megszoktad. :D
És, természetesen ez is (SPOILER!!!!! Happy Enddel !!!!!SPOILER VÉGE) végződik, pedig kételkedtem benne, főleg akkor, amikor már csak pár oldalt volt hátra a könyvből, és még minden szereplő sírt, rítt. De egy csodálatos befejezést kaphattam, aminek köszönhetően az arcomra fagyott a mosoly.
Jó kedvemet, pedig már csak egy Epilógus emelhette magasabb szintre. Itt egy nyolc hónappal későbből kaptunk részletet, ami kellemesen nyugodtra, meggyőzőre sikeredett afelől, hogy mindenki (viszonylag) normális lesz. :D
A karakterekről úgy összességében annyit, hogy eléggé kiszámíthatatlanok voltak. Hiszen az egyik (Lia) állandóan hazudozott, mintha mániája lenne egy nap legalább háromszor füllenteni, de ha ez igaz, akkor is magasan túllépte a limitet. :D A másik, meg annyira volt szókimondó, hogy egy egész könyvet lehetett a ballépésére felépíteni. :/
A harmadik teljesen kikészült, úgy érzi vége az életének, mert egyszer megcsalta egy lány. A negyedik 17 évesen akar elkezdeni élni, ha kell szíveket tör össze. Az ötödik pedig férfi létére keserű szenvedésbe kezd, és sajnáltatni szeretné magát.
Na igen, ezt összefoglaltam!! :DD

Kedvenc szereplő: Szilveszter :DD (Szilkó)
Kedvenc jelenet: a Szilkós beszólogatások; Lia és Norbi veszekedései
Legrosszabb jelenet: Era vs Anna és szegény Szilkó :DD

Értékelésem: Összességében nem bántam, hogy végig olvastam ezt a könyvet, hiszen a maga módján szórakoztató, egyenesen vicces történet volt. Az írónő (nevezzük nevén), tehát Laura stílusa számomra még egy kicsit szokatlan, de ha végig olvasom majd az SzJG (márpedig szándékomban áll :D) akkor biztos meg fogom szokni. Ettől függetlenül nem győzőm dicsérni a humorát, tényleg fantasztikus. :) Ami a történetet illeti... Szerintem egy jó elképzelés, egy jó alapelv, csak túlságosan hosszúra sikerült. És nekem nem tetszett, hogy ennyit olvastam szinte teljesen ugyanazt. Bár, a végén tényleg röhejes volt, hogy nem tudták megtalálni Szánkóékat, de azért mégis.... ;( Ami azt illeti, szerintem egy könnyed nyári délutáni olvasmány, ami garantáltan elszórakoztatja az olvasót, és ha mégsem, akkor is olvasd tovább, hiszen könyvet csak végső esetben hagy abba az ember! :D ;)





1 megjegyzés:

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.