2021. január 7., csütörtök

Sarah J. Maas - Köd és harag udvara


 

 Kiadó: KÖNYVMOLYKÉPZŐ KIADÓ

Oldalak száma: 752

Eredeti cím: A Court of Mist and Fury

Kiadás éve: 2017

Sorozat: Tüskék és rózsák udvara 2.

Fülszöveg: Én ​nem vagyok jó. Semmi vagyok, és a lelkem, halhatatlan lelkem el van átkozva… Mintha a tüdőm is cserbenhagyott volna, de próbáltam levegőt venni, hogy ki tudjam mondani, hogy nem. Nem. Miután Feyre kiszabadította szerelmét, Tamlint a gonosz tündérkirálynő karmai közül, már halhatatlanként, tündérmágiája birtokában tér vissza a Tavasz udvarába. De nem feledheti sem a szörnyűségeket, melyek révén megmentette Tamlin népét, sem az alkut, amit Rhysanddel, az Éjszaka udvarának rettegett főurával kötött. Egyre jobban bevonódik Rhys ügyeibe és fellángoló érzelmei hálójába, ám háború közeleg: egy minden eddiginél hatalmasabb gonosz erő fenyeget azzal, hogy mindent elpusztít, amiért Feyre valaha küzdött. Szembe kell néznie a múltjával, elfogadnia különleges adottságait és döntenie kell a sorsáról. Oda kell adnia a szívét, hogy meggyógyítsa a kettéhasadt világot. 

 
 
 

Bár nem voltam kifejezetten oda az első részért, több ízben unalmasnak tartottam, a vége érdekesre és figyelemfelkeltőre sikeredett, így nem volt kétséges, hogy tovább fogom olvasni ezt a sorozatot is.
 

Az első rész végén szereplőink sikeresen legyőzik Amaranthát, de e küzdelemben Feyre súlyosan megsérül. A főtündérek megmentik, ám ettől maga Feyre is egy lesz közülük, ő is főtündérré válik. Ám közel sem annyira boldogok ezután szereplőink, mint az vártuk volna. Feyret folyamatos rémálmok gyötrik, traumái alakulnak ki, nem bírja a vörös színt sem, mert a vérre emlékezteti, amit kiontott. Feyre és Tamlin kapcsolata azonban komolyodni látszik, még az esküvőt is megszervezik, ám a boldogító igent nem tudják kimondani, hisz megérkezik Rhysand, hogy behajtsa Feyren a tartozást.

Az első rész kapcsán írtam is, hogy nem volt ínyemre Tamlin és Feyre kapcsolata, valahogy nem éreztem köztük azt az izzást, amit egy szerelmespártól elvárna az olvasó. Amikor elkezdtem a második kötetet, egyre inkább tisztázódott előttem, hogy Sarah nem is egymásnak szánta kettejüket. Tamlin és Feyre kapcsolata Feyre újjászületése után teljesen megváltozott. Tamlin tettei már nem szerelemből, hanem sokkal inkább birtoklásvágyból eredtek. Ellenben Rhysanddal, akit már az első részben nagyon megkedveltem, hisz egy sötét, szexi és kacér férfi, aki rejtélyes módon segítő kezet nyújtott Feyrenek. Feyre összeomlik az esküvőn, tudja hogy most nem szeretne hozzámenni Tamlinhoz, ekkor megjelenik Rhysand, aki elviszi magával az udvarába, ahol tanítani kezdi, nem csak az olvasást, de a lány mágiájának használatát, valamint azt is, hogy hogyan tudja kizárni a férfit a fejéből. Egyre közelebb kerülnek egymáshoz ezekben a hetekben, míg végül a lányt megmentik, s nem is kívánja elhagyni Rhysand udvarát.

Amint bekerült Rhysand a képbe, egy rossz szavam sem lehetett. Egyrészt nagyon kedvelem Rhysand komisz, kacér és laza stílusát, ahogy a lányhoz áll, illetve azt is, hogy mennyi rétegből is áll. Tetszett, ahogy a barátaival, a népével bánt. Mindazonáltal neki is van egy bizonytalan oldala, amit Sarah készségesen meg is mutatott nekünk. Rhysand és Feyre kapcsolata viszonylag lassan haladt, mégsem volt hiányérzetem. Ugyanis mindig megörvendeztetett minket az írónő egy-két olyan jelenettel, amin jót mosolyoghattunk, na meg persze a szívünk is olvadozott közben egy kicsit. Kedvenc jeleneteim közé tartozott az, amikor Rhysand elmesélte, hogy miképp is élte meg ő a történteket, kiderült hogy a múltban miért is úgy cselekedett, ahogy, illetve hogy miért kötötte meg az alkut Feyré-vel. Megható, szívet melengető jelenet volt.

Valamint olyan új szereplőkkel is gazdagabbak lettünk, akik Rhysand belső körét képezik. Cassian, Mor, Azriel és Amren olyan karakterek voltak, akikről biztosan még sokat fogunk olvasni a későbbiekben is és már alig várom. Mindannyian nagyon érdekes személyiségek és bevallom nagyon érdekel, hogy ki kicsoda mellett fog kikötni a végén. Valamint Amren képességei is furdalják a kíváncsiságomat.

Míg az előző kötetben nehezményeztem, hogy nem sok minden történt a kötetben, úgy ebben a részben kapkodtam a fejem. Persze itt is voltak vontatottabb jelenetek, ám közel sem nevezném zavarónak, sokkal inkább a hangulat megteremtését szolgálták. Akciójelenetekben, romantikus, na meg erotikus jelenetekben sem volt hiány. Sarah tovább alkotta számunkra a Tündérek birodalmát, megmutatott nekünk, rossz és gonosz, valamint gyönyörű és tiszta helyeket is. Beszippantott ez a kitalált világ és nem is nagyon engedett el. De szerencsére még nincs is vége a történetnek, hisz még meg kell találni a többi könyvet, valamint fel is kell használni azokat a király ellen, hogy bosszút álljon rajta Feyre.

Összességében: Amit az első kötetből hiányoltam, azt ebben mind megkaptam. Tamlin helyett Rhysanddé lett a főszerep, aminek én elmondhatatlanul örülök. Feyre rengeteget változott, de erősebbé, hajthatatlanabbá is vált ezáltal. Nagyon tetszettek a békés jelenetek is, de izgalomból sem volt hiány. Sarah tovább építgette a Tündérek birodalmát, az udvarokat, illetve a tündér képességeket, így egy elég összetett, varázslatos világot kaptunk, amiben szívesen barangolnak az olvasók. A vége nagyon izgalmasra, váratlanra sikeredett. Az utolsó fejezetben, amikor Rhysand szemszögéből olvashattunk, hab volt a tortán! Nagyon ajánlom. 😊

 



 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.