2019. július 26., péntek

Anna Banks - Nemezis

Kiadó: MAXIM KÖNYVKIADÓ

Oldalak száma: 352

Eredeti cím: Nemesis

Kiadás éve: 2017

Sorozat: Nemezis 1.

Fülszöveg: Serubeli Sepora hercegnő az utolsó Kovács az öt királyságban. A spektórium, amit alkot, mindenkinek energiát ad, de apja most módot lelt rá, hogy fegyverré tegye, és mivel feltett szándéka, hogy háborúba kezd, a lánynak menekülnie kell előle. Az ellenséges vonalakon át Theoria királyságába menekül, de terve, hogy rejtőzködik, kudarcba fullad, amikor elfogják és az ifjú király szolgálatába kerül. 
Tarik csak most vette át Theoria irányítását. és szembe kell néznie az országában dúló pestissel, ami polgárait tizedeli. Egy akadékoskodó szolgára van legkevésbé szüksége, aki a figyelmét szeretné felhívni magára. De Sepora hercegnőt nem lehet levegőnek nézni. Amikor ők ketten végre szemtől-szembe találkoznak, valószínűtlen kapocs alakul ki köztük, ami úgy bonyolítja meg az életüket, ahogy azt egyikük sem képzelte volna. 
Sepora képessége megmentheti Tarik királyságát a csendes pestistől. De megbízhat nemezise iránt érzett erősödő érzéseiben, vagy minden áron rejtse el, mire képes?


Véleményem: Volt szerencsém már Annától olvasni. A Szirénia öröksége sorozat olvasásakor ismerkedtem meg először az írónővel, és alapvetően pozitív élményeim voltak a könyveivel. Egy sellős sorozattal sikerült nem a legmegszokottabb témát boncolgatnia. Így nem is volt kérdéses, hogy Anna többi könyvét is a kezemben akarom majd tudni. Kíváncsian várom, hogy vajon mit is alkotott. Lássuk!

Chefren & Cheope, Giza, Egypt - Brought to you by the Historyteller podcast. Click on the image to subscribe!A történetről röviden annyit, hogy adott egy olyan világ, melyben 5 nagy Birodalom van. A legfontosabb közülük Serubel és Theoria. E két birodalom viszályban áll egymással. Főszereplőnőnk, Sepora, egy serubeli hercegnő, akinek egy különleges képesség adatott. Teste olyan energiákat képes létrehozni, kibocsátani magából, mely nagyon értékes erőforrásnak számít a birodalmak számára. Ebből építkeznek, alkotnak fegyvereket, vagy éppen csak világításként használják az anyagot. Ám kelendősége miatt Sepora fogságban él, hogy kovácsoljon, míg el nem szökik. Zűrzavaros útja közben pedig ágyasként Theoria újdonsült királyához kerül, Tarikhoz… 

I love Dragons! What a Beauty! (:Vegyes érzéseim voltak a Nemezissel kapcsolatban. Elsősorban meglepett az a világ, amit ezúttal felépített nekünk az írónő. Egy olyan fantasy regénnyel állunk ugyanis szemben, amely valamilyen szinten az Egyiptomi kultúrát jeleníti meg számunkra. Ám sok más egyéb törzs, mint például az eszkimók, vagy busmanok (akik kattogó hangokat hallatnak, kommunikáció gyanánt) szintén feltűnnek a történetben. Ezenkívül olyan lények, mint a látó szerpenek (amiket én sárkányokként képzeltem el), illetve mindenféle vízi lények szerepelnek benne, akik pillanatok alatt felfalják azt, aki beleesik a vízbe. 

mermaidA felépített világ elnyerte a tetszésem, és mondhatni különlegesnek éreztem, bár egy kicsit komornak is. A lényekben, illetve a karkterekben is felfedezhető volt valami sötétség, mely általában a múltjukból fakadt. Emellett elég részletes bemutatást nyert az érem sötét oldala is, nemcsak a gazdagabb réteggel szembesítettek. És persze ott van a kór, ami tizedeli az embereket, a csendes pestis, ami napok alatt végez egy rátermett emberrel. 
Említettem, hogy vegyes érzéseim voltak? Hát ez elsősorban annak tudható be, hogy nagyon nehezen indult be a könyv. Már túl voltam a 80. oldalon, amikor végre izgalmassá kezdett válni a történet. Egészen addig pedig azon gondolkodtam, hogy abbahagyom Anna könyvét, hiába szerettem az eddigi műveit. De milyen jól tettem, hogy nem adtam fel és tovább olvastam! A kezdeti nehézségeket izgalmas folytatás követte. 

Kapcsolódó kép
Őszintén elégedett vagyok a történettel, és annak alakulásával kapcsolatban. Nem mondanám egy túl romantikus könyvnek, hisz ebben a történetben elsősorban a küzdelem, a stratégia, meg persze a fantasy elemek élveznek főszerepet. Szerettem a stratégiai megbeszéléseket, amikor újabb és újabb lehetőségek merültek fel, hogy gátat vethessenek a háborúnak. Mindemellett a Gyógyítókról szóló részek is lebilincselőek voltak, róluk szívesen olvastam volna többet, mint ahogy a katonákról is. Talán a következő kötetben… 

Bár nem a romantika vitte a pálmát, semmiképpen sem elhanyagolható részét képezte a történetnek. Sepora és Tarik közt már az első találkozáskor is ott volt az a bizonyos szikra, és ahogy haladtunk előre a kötetben úgy vált egyre mélyebbé a kapcsolatuk. Bár, ha engem kérdeztek Sepora helyett meggondolnám, hogy biztos egy olyan férfit akar maga mellett tudni, aki még a legapróbb füllentéséről is tudja, hogy hazugság… Mindenesetre biztos vagyok benne, hogy a második részben, a Szövetségben már nagyobb hangsúlyt fog fektetni kettejükre Anna. ☺

Галадриэль Galadriel by IcedWingsArt on DeviantArt                    ... -Az elbeszélés módot is mindenképp szeretném megemlíteni, ami a maga nemében egyedire sikerült. Váltott nézőpontban követhetjük végig a történetet, amit persze én nagyon szerettem. Sepora szemein E/1, míg Tarik szemszögéből E/3 személyben. Egy kicsit furcsa volt eleinte, hogy Tarikról nem saját, hanem külső szemlélő által értesülünk. Nem igazán szoktam szeretni ezt az elbeszélésmódot. De nem volt annyira zavaró sem. 
Ami pedig a befejezést illeti, gondolom senki nem lepődik meg, ha azt mondom, hogy függővéget kapott. De még milyet! Úgyhogy megyek is olvasni a következő részt! 

Értékelésem: Összességében nagyon megvagyok elégedve Anna Banks Nemezis című könyvével. Sikerült egy olyan világot teremtenie, ami nemcsak, hogy érdekes, hanem jól felépített is. Főleg Theoria, mely az egész kötet színhelyéül szolgál. Egy kicsit lassan indult be a kötet, de attól a bűvös 80. oldaltól kezdve le sem tudtam tenni a könyvet (vagy legalábbis nem szerettem volna. ☺). A karakterek nagyon kedvelhetőek, az elbeszélésmód pedig kifejezetten érdekes volt. Hatalmas függővéget is kaptunk, hogy biztos elolvassuk a második részt is. Mindenkinek ajánlom! ☺








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.