2014. január 20., hétfő

Holly Black - Átokvetők


Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó Kft.

Eredeti cím: White Cat

Fordító: Kovács Krisztina

ISBN: 9789633730850


Megjelent: 2013


Fülszöveg: Cassel átoktevők családjából származik, akiknek hatalmukban áll, hogy kezük legkisebb érintésével megváltoztassák valaki érzéseit, az emlékeit, a szerencséjét. Mivel az átoktevés törvényellenes, ők mindannyian gengszterek vagy szélhámosok. Kivéve Casselt. Az ő érintése nem varázslatos, úgyhogy ő kívülálló, az egyenes srác egy görbe úton járó családban.Mindössze egyetlen apróságot kell elnézni neki, hogy három évvel ezelőtt meggyilkolta a legjobb barátját, Lilát.Az azóta eltelt idő alatt Cassel, beleolvadva a tömegbe, gondosan felépítette a normalitás látszatát. Ám a látszat bomlásnak indul, amikor Cassel egy szörnyű álomtól űzve, amiben egy fehér macska akar neki valamit mondani, egyik éjszaka elkezd alvajárni. Más, felkavaró dolgot is észrevesz, két bátyjának furcsa viselkedését is beleértve. Titkolnak előle valamit, amiből egy rejtélyes történet bontakozik ki. Ahogy Cassel elkezdi gyanítani, hogy részese egy óriási csalásnak, azt is szeretné megtudni, valójában mi történt Lilával. Az is lehet, hogy még mindig életben van? Hogy ezt kinyomozza, Casselnek túl kell járnia az összes körülötte lévő szélhámos eszén.



Véleményem: Én összesen három szempontot nézek, amikor kiválasztok egy könyvet.
1.) A fülszöveget, hogy mennyire fog meg.
2.) A borítót, hogy mennyi fantázia van benne.
3.) Az írónőt/írót mennyire ismerem, milyen emlékeim vannak a könyveiről.
Őszintén szólva a fülszöveg nem nyűgözött le, ahogy a borító sem. Holly Blacket nem ismertem ez idáig. Szóval most úgy egyik szempontból sem volt alkalmas ez a könyv, hogy elolvassam, de azért megrendeltem, mert megtudtam, hogy Holly Black és Cassandra Clare legjobb barátnők, és hogy terveznek majd a közel jövőben egy közös könyvet. Imádom Cassandra Claret, ő az egyik kedvenc íróm. Úgyhogy, ha a két írónő stílusa hasonlít akkor ez a könyv nem lehet rossz, sajnos tévedtem. Holly Black stílusa teljes mértékben eltér Cassandráétól. 
Nagyon tetszett a könyvben, hogy az egészet egy fiú szemszögéből olvashatjuk. Ettől egyedi lett a könyv a többi vörös pöttyöshöz képest, de nem lett jobb. 
Számomra kevés volt az a bemutatás, amit Holly írt. Keveselltem ennek a világnak a jellemzőit, egy kicsit jobban is leírhatta volna a világot. 
Számomra zavaró elem volt, hogy a jelenből egyszer csak átugrott a múltba, és a múltról kezdet el mesélni. Szinte az egész könyv kétharmada ezekből az ugrálásokból tevődött össze. 
Unalmas volt. Legalábbis én nagyon untam. Sajnos nagyon lassan indult be, amit utálok a könyvekben. Azt kell, hogy mondjam a könyv feléig nem is nagyon történt semmi, ami egy 300 oldalas kötetnél elég szánalmas. 
Mielőtt megrendeltem volna a könyvet elolvastam néhány kritikát, ahol istenítették ezt az alkotást, de nem jöttem még rá, hogy miért. 
Szóval, arról szól, hogy egy fiú, Cassel egy átokvető családba született, de ő maga nem az, ezért még a saját szerettei is titkolóznak előtte és nem hajlandóak beavatni a kisebb bizniszekbe sem, ami persze nagyon rosszul esik a legfiatalabb testvérnek, Casselnek. Cassel ezért egy kollégiumban él, ahol felfüggesztik, mert alvajárt, és majdnem levetette magát a tetőről.
Kénytelen hazatérni, ahol mindent elkövet, hogy megértse az alvajárását. Közben pedig állandóan megjelenik egy bizonyos fehér macska. Közben észreveszi, hogy mér maga a saját családja és a testvérei is nagyon furák, el kezd gyanakodni és nyomozni.
Na, és ennél a pontnál történt valami az írónővel! Nem tudom, hogy mi, de a történet kimenetelének nagyon jót tett.Durván a 200. oldalnál nagyon beindultak a történések és felébredtem az álmomból. Többé már nem volt unalmas, sőt egyenesen izgalmasra sikeredett. Kár, hogy nem ilyen volt az egész könyv, de semmi sem lehet tökéletes. Nem kell nagyravágyónak lennem.De az egész műben a vége tetszett a legjobban. Azt már most meg kell említenem, hogy ez nem egy romantikus könyv. Persze Holly próbált egy kicsit belecsempészni, de tényleg csak egy kicsit. Az utolsó 10 oldalban volt egy kis romantika, de azt is beárnyékolta egy kevés átok, de nekem pont ez tetszett az egészben, hogy bármi jó vagy rossz történt, azért az Átokvetők a felelősek.


Értékelésem: Sajnos több negatívum volt benne, mint pozitívum. Miközben olvastam megvoltam győződve arról, hogy ennek a könyvnek csak 3* - ot adok, és akkor még nagy lelkű voltam. Az, hogy 4* - ot kapott csak ennek az utolsó 100 oldalnak köszönheti. Összességében nem nyűgözött le. Biztos, hogy nem fog a kedvenc sorozataim közzé tartozni, de ettől függetlenül kíváncsi lennék arra, hogy az írónő mit talált ki folytatásnak.

Ezt a könyvet csak annak ajánlom, aki nagy Holly Black rajangó vagy ha olyan, mint az egyik barátnőm. Szereti az unalmas könyveket vagy, ahogy a barátnőm mondaná " Kellemesen nyugodt. "



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.