2015. április 10., péntek

A. O. Esther - Gombnyomásra 1.

Kiadó: Decens Magazin Média Kft.

Oldalak száma: 464

Kiadás éve: 2014

Sorozat: Gombnyomásra 1.

További információ az írónő könyveiről:
http://www.aoesther.com/


Fülszöveg: Mia Milton, a 19 éves diáklány élete váratlanul a feje tetejére áll, amikor álmában megjelenk Dr. Cohen, a halott tudós szelleme és arra kéri, segítsen neki, hogy egy gombnyomással megváltoztassák a világ megszokott rendjét. 2222-ben járunk, Manipura megalopoliszában, ahol a magas rezgésszintű emberek élnek. A dimenzióváltás óta ugyanis látják az aurát, és eszerint sorolják be, ki hol élhet. A jókra luxuskörülmények várnak az energiafalakon innen, míg a rosszakra a vadon kegyetlen világa, a falakon túl. Mia egy véres bűncselekmény-sorozat eredményeképpen a dzsungelben találja magát, ahol mutánsok szedik az áldozataikat. Öl vagy megölik, választania kell, és megkezdődik a versenyfutás az idővel.


Véleményem: Nagyon megszerettem az Összetört glóriák sorozat olvasása alatt A. O. Esther stílusát, elképzeléseit, leírásait, történeteit és karaktereit. Így nem is volt számomra kérdéses, hogy a Gombnyomásra című sorozatát is el fogom olvasni. Ezúton szeretnék köszönetet mondani az írónőnek, akinek köszönhetően létrejöhetett ez a bejegyzés. :) Na lássuk, hogy milyenek is találtam a Gombnyomásra trilógia első részét! ;)

2222-ben Manipurában járunk. A világ azon részén, ahol az emberek biztonságban, nyugodtan élhetnek. A rendszer váltás óta minden ember látja a másik auráját, és ez alapján is ítélik meg egymást. Akinek tiszta az aurája, az jólétben, Manipurában élhet, ám ha sötét, akkor az erdőben kell élnie. 
Mia már jó ideje különleges álmokat, látomásokat lát, így a barátaival együtt elmegy a temetőbe, hogy kiássa az álmaiban szereplő férfi holttestét. Emiatt jó nagy kalamajkába kerülnek. Hogy a lányt végleg eltávolítsák, két tudós halálát is Miára kenik, így a lánynak nem marad más választása, minthogy elmeneküljön, ki Manipurából.
Liam a 266-os körzetben él, mint vadász. A munkája, hogy olyan szökevényeket gyűjtsön be, mint aki Mia is. Liamnak most különöskép szüksége van 5000 pontra, hiszen az öccsét nem rég műtötték. A Mia fejére kitűzött ár pedig nagyon is csábító a férfi számára. Arra azonban nem számított, hogy Mia egy makacs, önfejű, kitartó, és egyben gyönyörű lány, aki hamar el fogja csavarni a fejét. Ám Miának küldetése van, méghozzá az, hogy egy gombnyomásra lerántsa a leplet az igazságról. Vajon sikerülni fog nekik?

Most sem kellett csalódnom Eszterben, hiszen egy fantasztikus történettel sikerült előrukkolnia. Bár so-so nem is kicsit lepődtem meg a könyvön. Ugyanis semmi hasonlóság nem volt e között és az Összetört glóriák sorozat között. Mintha nem is egyazon személy írta volna. 
Míg az Összetört glóriák című sorozat 900-1000 -es években játszódik, addig ez a jövőben, 2222-ban. Rettentően gyorsan beindul a történet, és Eszter szemlélteti velünk az ő saját elképzelését a dimenzió váltás utánról. Én mindig is imádtam a dísztópiákat, úgyhogy ez már egy pozitívumnak tekinthető a könyvet illetően. :) Arról már nem is beszélve, hogy igazi szörnyeket, mutánsokat is kapunk a történetben. :D Amik persze csak fokozni tudják az izgalmakat.
The High City.
Manipura
Mindenek előtt az elképzelt jövő, világ volt az, ami megvett magának. A könyvet abszolút a szélsőségek jellemzik. Míg Manipura a tökéletességet, az újat, a technikát, a fejlettséget szimbolizálta, addig a külső szféra a maradiságot, a középkori életet, az emberek elállatiasodását mutatta. Mint már eddig is említettem, Eszter szókincse lenyűgöző, és a leírásai sem utolsóak. Behatóan jellemzett minden apró kis részletet, így teljes mértékben el tudtam képzelni Manipura városát, illetve a körzeteket is. Illetve a nyelvi különbségek is hitelesebbé tették az összhatást. Hogy őszinte legyek, nekem sokkal barátságosabb, közvetlenebb érzés volt a körzetekről, mint a számomra rideg Manipuráról olvasni. 
Lush vegetation and an adventurously perilous placement of structures iconize the fantasy landscape genre.
266 körzet
Akármilyen furcsa is, szeretem az olyan köteteket, amikben nagyobb szerepet kap az emberi jellem sötétsége. És a Gombnyomásra 1.-ben, meglepően sok olyan rész is van, ami ezt a morbiditást adja vissza nekünk, olvasóknak. A kínzástól, a megerőszakolásig minden található a könyvben. Belőlem igen vegyes érzéseket sikerült kiváltania ezeknek a jeleneteknek. Volt amikor a szívem a gyomromban dobogott az idegesség miatt. Volt, amikor dühős voltam, olyannyira, hogy legszívesebben beléptem volna a könyvbe és helyretettem volna azokat az idióta szadistákat. És volt, amikor csak szimplán sírtam tehetetlenségem, és a szereplők tehetetlenségén. Remélem ezekből az elemekből az elkövetkezendő részekben is kapunk majd egy bizonyos mennyiségű dózist. Valamilyen szinten ezt egy ellensúlynak éreztem a sok romantika miatt.
“There’s nothing more intimate in life than simply being understood… And understanding someone else.”  —  Brad Meltzer, The Inner CircleNyílt titok, (remélem nem számít spoilernek az, ha elárulom) hogy Mia és Liam között barátságnál jóval több alakul ki. Egy igazán  intim kapcsolat lesz a kettejüké, tele érzelemmel, igaz szerelemmel. Némileg elsiette Eszter a kettejük kapcsolatának kibontakozását. Az ismeretségük ugyanis, olyan jól indult, konkrétan utálták egymást. :D Ha ez egy kicsivel tovább tartott volna, akkor számomra hihetőbbé vált volna. A románcot illetően, nagyon kíváncsi vagyok a többi szereplő is. Főleg arra, hogy mi lesz Dylan és Stella, illetve Amanda és Russel között. 
A történet több szemszögből, több szálon fut. Számomra meglepő volt, hogy nem E/1 személyben, hanem E/3-ban kellett olvasnom. Régebben ilyesmi zavart volna, de időm sem volt ezzel foglalkozni. Külön örültem neki, hogy több minden történt egyszerre, hiszen így nem mindig egyoldalúan egyetlen egy dologról, hanem más szituációról is olvashattunk, ami mondanom sem kell, még izgalmasabbá tette a könyvet. Megunhatatlan volt, biztos ezért tudtam elolvasni 4 nap alatt. :) Nagyon pörgősen lehetett haladni ezzel a könyvvel, pedig nem egy vékony kötetről van szó.
Princess Lauralye by Selenada on deviantART. I want her to do my cover art for my Fantasy Trilogy.
Mia
Jo Dong Hyuk...This should be illegal.
Liam
Ami a karaktereket illeti, le voltam nyűgözve tőlük. Ami számomra is meglepő, hogy a legjobban Miát kedveltem meg. Imádni való, félénk, szerény, mégis egyben erős és bátor jellemmel tudnám illetni. Nem egy tipikus főhősnő, aki segítség nélkül képtelen bármire is. Ez a lány ugyanis bármire képes, ha az életéről van szó. Ha kell öl, ha kell kockáztat, ha kell feladja magát, hogy a barátjait védje. Összetett egyéniség, akiért egyfolytában izgultam. A ráadás pedig az, hogy nem olvadt el Liamtől, mint ahogy azt vártam volna egy női karaktertől. Az elején kifejezetten utálatos volt vele. Azonnali szimpátiát váltott ki belőlem! :) Liam pedig egy tipikus macsó csávó, csak jelen esetben nem volt rajta bőrdzseki és nem motorral túrázott. Igazából szintén egy őszinte karakterrel volt dolgunk. Természetesen sok mellékszereplő is volt a kötet során. Személyes kedvencem Dylan volt. ♥ A másik hősszerelmes! Nagyon szurkolok neki!! :D
A történet függővéggel zárult. És már nagyon kíváncsi vagyok rá, hogy mit fog ebből kihozni Eszter! Legszívesebben azonnal nekiugranék a következő résznek! Ugyanis egy gyilkos, sokat sejtető függővéggel ért véget. Ide nekem a Gombi 2-öt!! :D 

Értékelésem: Imádtam! Izgalmas, elgondolkodtató, érzelem dús, szomorú, igaz, hiteles, szélsőséges, határtalan volt egyszerre. A kötet hozzánőtt a kezemhez, le sem tudtam tenni. Eddig is szerettem Eszter írásait, de a Gombi vitte a pálmát! Imádtam az erős karaktereket, a morbid jeleneteket, azokat a részeket, amikor az emberek borzalmas tettei kerültek az előtérbe, a románcot (bár néha sok volt belőle), a jövő két lehetséges elképzelését, a leírásokat, a titkokat, a mérteket. Nagyon örülök neki, hogy továbbra is több szemszögből, több  szálon futnak Eszter történetei. És egyszerűen gyönyörű ez a borító, és maga a könyv is nagyon igényes. Jó volt ránézni, jó volt olvasni, és jó volt ez az értékelést is megírni róla. 
Mindenkinek csak ajánlani tudom! Nekem abszolút kedvenc lett!! ♥♥♥♥♥









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.