2014. november 12., szerda

Fall Time Cozy Time Booktag, mert az ősz igenis megérdemel ennyit...

Először is szeretném megköszönni Anitigernek, a Hagyjatok! Olvasok! blog szerkesztőjének a jelölésemet erre a Book Tagra. Az alapötletet egyébként a Novels and Nonsens vloggernek köszönhetjük! :))
Mivel imádok ilyeneket csinálni, nem teketóriáztam sokat, és azonnal nekiálltam annak, hogy kitöltsem. Aki szeretne hozzászólásban nyugodtan írja le, hogy neki mik voltak azok a könyvek, amik eszébe jutottak a következő kitételekre.


1.) Reccsenő falevelek - A világ tele van színekkel - válassz egy könyvet, amely borítóján őszi színek (piros, narancssárga, sárga) vannak.


Egyből Sophie Jordan Tűzláng című könyve jutott eszembe. Pedig nem sok köze van effektíve az őszhöz. Mégis a szárnyalás, a suli kezdete és persze a hangulatos könyvborítónak köszönhetően meg van benne az a kisugárzás, ami miatt erre gondoltam. Egyébként imádom ezt a könyvet, annyira üdítő és szórakoztató. És épp most fejeztem be a Tűzláng sorozat második részét, a Vanisht, amiről akaratlanul is a téli évszak merült fel bennem. Tényleg nagyon jó, érdemes elolvasni!!

2.) Kényelmes, meleg pulcsi - Végre elég hideg van ahhoz, hogy nagy, meleg ruhákba bújjunk. - Melyik könyv tölt el melegséggel?

Jujj, meg van a tuti befutó!! Talán nem titok, hogy a kedvenc könyveim közé tartozik az Obszidián és az Ónix is egyaránt. Ez a két könyv (a harmadik, az Opál sajnos nem, ott valami történt az írónővel) annyira lenyűgözött, hogy azt bármikor a kezembe veszem. 
Ez a lehetetlen szerelem, a poénok, amiken hangosan nyerítve röhögök, eddig mindig képesek voltak azt a hatást kiváltani bennem, amiért megéri olvasni. 
És persze a személyes kedvencem: Daemon!! ♥ Ő, az epés beszólásaival bármikor képes egy kicsit átmelengetni fázó testem. (Néha talán még túl jól is megy neki!! XD)

3.) Őszi vihar: Süvít a szél és esik az eső – Válaszd egy könyvet VAGY műfajt, amit egy viharos napon olvasnál.


Viharos napokon leginkább olyan könyveket szeretek olvasni, amik tükrözik az időjárást. Ez van, amikor egy dísztópiát, horrort, valami sötétebb dolgot rejt maga alatt. De tragikusabb irományokat, be nem teljesülő szerelemről szóló köteteket ugyanúgy fogyasztok ilyenkor.
Legutóbb Simone Elkelestől a Láncreakciót olvastam. A könyv lenyűgöző volt, és pont ugyanolyan bonyodalmakkal, komolyabb momentumokkal foglalkozott, mint a Tökéletes kémia
Imádtam mind a könyv sztoriját, mind az írónő stílusát. Egyszerűen fantasztikus volt, bár egy kicsit vidámabb, mint amit ilyenkorra ajánlok.
Ha valami ijesztőre vágytok ilyenkor, de nem olyasmire, amitől nagyon fogtok félni, akkor én merem ajánlani nektek Courtney Summers Éles helyzet című könyvét. Éppen annyi borzongást biztosít, mint amennyire nekem szükségem volt! XD


4.) Hideg, csípős szél - Ki a legmenőbb karakter, akivel helyet cserélnél?


Hűha, ez nem kis fejtőrést okozott nekem! Rengeteg szereplő van, akit egyenesen istenítek, de hogy helyet cseréljek velük?? - Nem azt nem! Túl veszélyes az életük ahhoz. Bár Katyt Jennifer L. Armentrout híres sorozatából irigylem egy kicsit. De csak egy nagyon kicsit. Hiszen állandóan Daemon közelében lehet (Na ezek után merje rám mondani valaki, hogy nem vagyok Daemon fan!).
Amúgy, valószínűleg Katy az egyik kedvenc szereplőm az összes könyvből. Ez a karakter, az ő karakterével nagyon jól tudok azonosulni. Hiszen ő is könyvmoly, blogger pont, mint én.




5.) Forró almabor – Melyik alulértékelt könyvet szeretnéd látni a legfelkapottabbnak?

Ez olyan szempontból nagyon nehéz kérdés számomra, mert én csak felkapott könyveket olvastam mostanában. Amiről nagyon jó véleményeket hallottam ahhoz nyúltam, bár igyekszem ezen egy kicsit változtatni.
Hopp, eszembe jutott! Még a Könyvmolyképzőnek köszönhetően olvastam el Andrew Clements Ami láthatatlan című könyvét. Igazából nem számítottam sokra, és talán pont azért tetszett annyira a kötet mondandója, története. Bár az elején lassan indult, de egy kerek egészé formálódott. Ritkán lepődöm meg, de ez a könyv rajta van ezen a listán.
Örülnék neki, ha jobban felkapnák, és több ember elolvasná ezt a lenyűgöző könyvet. Nem mondom, hogy a maga műfajában tökéletes, de nagyon jól le lett egyszerűsítve a mi (tizenévesek) nyelvünkre, úgy hogy elgondolkodjunk rajta a későbbiek során.


6.) Kabát, sál és kesztyű - A levegő lehűlt és ideje melegen felöltözni - Melyik a legkínosabb könyvborító, amivel rendelkezel, és nem szeretnéd, ha bárki látná?


Először nem tudtam, hogy milyen könyvet mondjak, ugyanis én sokszor inkább Young Adultokat, fantasykat olvasok. Semmi korhatárosat! Szóval nem tudok erotikus könyvet mondani. Akkor meg mit is mondjak? Aztán eszembe jutott Beth Reekles Csókot vegyenek című könyve, aminek olyan visszataszító borítója van, hogy tudom, ha meglátnának evvel a könyvel mászkálni, tuti hogy a sárgaföldig süllyednék szégyenemben. 
Szerintem ezt nem kell taglalnom, hiszen ti is látjátok ezt, a... valamit.
Egyébként, ahogy mondani szokás ne ítélj borító alapján. Nem mondom, hogy egy nagyon hű de jó könyv, de nem is annyira rossz, mint amire gondoltam a borítója alapján. :D

7.) Sütőtök – Melyik a kedvenc őszi ételed?


Imádom a mézes sütőtököt! Anyukám annyira jól csinálja, hogy szó szerint élvezet enni. Szeretem a salátákat is, főleg azokat a kis színeseket, amitől jobb kedvre derül az ember. Szentül hiszem, hogy az vagyok, amit megeszek. Ezért ha vidám, színes ételeket eszek, szerintem jobb is lesz a kedvem. Előnye: még az én kb. nulla szakácstudományommal is elkészíthetőek. Hátránya: nincsen!! :D
Egyszerű őszi salátaRecept:
2 db Banán
1 db Körte
1 fürt Szőlő
4 db Szilva
3 evőkanál Méz
Dió

A szőlőt leszemezzük, a körtét kockákra, a banánt szeletekre, a szilvát pedig gerezdekre vágjuk. Elkeverjük, mézet csurgatunk rá és tört dióval megszórjuk. Tálalás előtt egy pár percig hagyjuk, hogy a gyümölcsök egy kis levet eresszenek.

Valami tökös is legyen már a repertoáromon!! XD

Fűszeres sütőtökRecept:
1 nagy tök
1/2 kiskanál őrölt fahéj
1/2 kiskanál őrölt szegfűszeg
1/2 kiskanál őrölt gyömbér
1/2 tk őrölt kömény
10 db ánizsmag
1 db csillagánizs
3-4 egész bors
 csipet só

A tököt megmossuk, félbe vagy negyedekbe vágjuk, majd kimagozzuk. Tegyünk be egy alufóliát a sütő rácsára, majd rajta elősütjük a tököt.A fűszereket egy mozsárban összekeverjük, egy kicsit megtörjük, majd rászórjuk a tökökre. Visszatoljuk a tököt a sütőbe és még körülbelül 8-10 percig sütjük 200°C-on.

Végül csak annyit, hogy szeretném meghívni erre a kihívásra Rékát, a Minnzei blog íróját.
És természetesen ti is megcsinálhatjátok, kíváncsian várom a vállalkozó szellemű emberek válaszait! :D



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.