2016. március 2., szerda

Darynda Jones - Első sírhant

Kiadó: Athenaeum Kiadó Kft.

Oldalak száma: 424

Eredeti cím: First Grave on the Right

Kiadás éve: 2013

Sorozat: Charley Davidson 1.

Fülszöveg: Charley Davidson nyomozónő már 5 évesen beszélt a halottakkal. Sőt, az is megesett, hogy a halottak kértek tőle egy-egy apró szívességet, mint például igazságszolgáltatást a gyilkosaiknak. Charley azonban nagy árat fizet a képességéért, álmában ugyanis egy titokzatos idegen akarja megkaparintani magának a testét... Szexi és fordulatos, humoros és kemény, paranormális-romantikus detektívregény, J.R. Ward, a Megsebzett szerető sorozat írónőjének ajánlásával, Kresley Cole és Sherrilyn Kenyon rajongóinak.


Véleményem: Nagyon sokat hallottam már erről a sorozatról, így amikor lehetőségem adódott az Athenaeum kiadónak köszönhetően, hogy elolvassam, kapva kaptam az alkalmon. Egy kevés krimi, titokzatos és szenvedélyes szerelmi szál, halott látás, kellő mennyiségű misztikum, és rejtély. Kell ennél több? Szerintem nem! ;) Na lássuk. hogy milyen is volt igazából az Első sírhant szerintem!

jennifer love hewitt - Google keresés:Azt hiszem nyugodtan merhetem azt állítani, hogy ennek a könyvnek az eleje több mint belepirulós. Alig kezdtem el olvasni, s egyből avval szembesültem, hogy főszereplőnőnk milyen kalandokat, orgazmusokat él át álmában. Oké... csak őszintén. Ekkor elgondolkodtam azon, hogy most én mit is olvasok valójában. Bátorságot gyűjtöttem ahhoz, hogy folytassam, és milyen jól is tettem! :)
Rengeteg könyv szól a szellemekről, a szellemek látásáról, a Pokolról, halálesetekről, világvégéről. De ebben a könyvben ezt mind egyszerre kapjuk meg. Ilyen szempontból nagyon is különleges ez a kötet. Hiszen amellett, hogy az ezotériába kapunk bepillantást, ennél sokkal nagyobb bonyodalmak folynak a háttérben. De, míg nem derül fény  a természetfeletti világ káoszára, addig is egy közel sem átlagos lány (pontosabban magánnyomozó) izgalmas életét követhetjük végig, aki nem mellékesen halottlátó, s evvel a képességével nem kevés ügyet sikerült már felgöngyölítenie. Tehát izgalmakban gazdag, cselekményben dús könyvnek lesznek azok a tanúi, aki végig olvassák.
ghost whisperer - Google keresés:De ne haladjunk annyira előre. Kezdjük a mi imádni való főszereplőnkkel, Charley-val. Imádom ezt a csajt! Rettentő humoros, tele szarkazmussal. Mindenkinek bátran visszaszól, bármit képes egyedül megoldani, független, és nem ájul el minden átlagon felüli kinézettel rendelkező nyomozó fiútól. Egy igazi vagány, tökös csaj. Aki szinte semmitől sem fél. Szóval nagyon szimpatikus.
csi - Google keresés:Egy ilyen természetű főszereplővel már nem is igazán lehetnek gondok a könyvel. Vagy talán mégis? Hát én találtam. Valószínűleg nem egyéni problémám lesz az, hogy nagyon lassan indult be a történet. Túl sok volt a köztes rész, amikor is ugye megtudhattuk, hogy hogyan telik Charley átlagos napja. Személy szerint engem sokkal jobban érdekelt a természetfeletti világ, melybe Charley már kisgyermek kora óta belát. Ennek ellenére inkább egy krimit olvastam. Egy pörgős, figyelemre méltó krimit. Ám nem tehetek róla, de egyfolytában a szellemekre, Reyesre, és az ezekkel kapcsolatos tömérdek kérdésre terelődött a figyelmem.
Amikor pedig végre áttértünk (nagy örömömre) a szellemekre, a túlvilági témára, egyre több és több információval árasztott el minket az írónő. Szívtam magamba az információkat. De nemhogy kevesebb, sőt több kérdés fogalmazódott meg bennem a Darynda által elképzelt világról.
Reyes Farrow (First grave on the right -Darynda Jones):Kétségkívül minden molyocska oda lesz Reyes karakteréért. Én bizony megtaláltam benne azt a sármos, veszélyes, szexi, erős, akaratos, bátor, szenvedélyes ideált, aki tökéletesen passzolt ebbe a könyvbe. Az őt körülvevő homály pedig csak még inkább fokozza a kedélyeket.
A szerelmi szál bár nem kapott túlzottan nagy szerepet a kötet során, mégis körüllengi az egészet. Átitatja minden lapját. Ha másért nem is, de kíváncsiságból mindenkinek tovább kell olvasni. Az én idegeimet ugyanis felborzolta a mi rejtélyes Reyes-ünk. Bár effektíve nem kibontakozó szerelemnek lehettünk részesei, mégis a a vonzás, a szikra, minden ott van, ami kell, hogy azok a bizonyos jelenetek túlfűtöttek, de leginkább hihetőek legyenek számunkra.
First Grave on the Right (Charley Davidson #1) - Darynda Jones:Ettől függetlenül, akarva- akaratlanul magam előtt látom Garett (a szexi nyomozó) arcát. Biztos, hogy lesz még szerepe a későbbiekben. Ha másért nem is, legalább azért, hogy felborzolja a kedélyeket.
Nagyon tetszett a könyv felépítése is. Minden fejezet előtt találhattunk bizonyos aranyköpéseket, lökhárítómatricákat, amik vagy baromságok voltak, amin nevetni kellett, vagy éppen bölcs szavak, mellyel bólogatva értettem egyet. A történet amúgy E/1-ben íródott. Charley szemein keresztül követhettük végig a történetet.
A befejezés idegtépő. Ugyan lezárták a nyomozást, meglett a gyilkos, mégis muszáj, hogy most azonnal a kezembe vegyem a sorozat folytatását. Ajánlom!

Értékelésem: Ugyan nehezen indult be, de amikor ez megtörtént egy igazán cselekmény dús, izgalmas, különleges könyvel találhattuk szembe magunkat. A szereplőket imádom, igazi egyéniségek. A fejezetek elején ezek a bizonyos aranyköpések is egyedivé teszik a kötetet. A szerelmi szál bár még kezdetleges, de megvett magának. Alig várom, hogyan következő részekben több dolgok is történjen, és persze többször legyen rivaldafényben Reyes. A nyomozás része nagyon jó volt. Sokat dobott a kötet összértékén. A szellemek világába ugyan nyertünk belátást, de még mindig sok kérdésem van, amire remélem választ fogok kapni. Úgyhogy megyek is olvasni a Második sírhant-ot.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.