2016. február 27., szombat

Brigid Kemmerer - Vihar

Brigid Kemmerer - Storm - ViharKiadó: KÖNYVMOLYKÉPZŐ KIADÓ KFT.

Oldalak száma: 534

Eredeti cím: Storm

Kiadás éve: 2014

Sorozat: Az Elementál sorozat 1.

Fülszöveg: Becca Chandler egyszer csak abban a helyzetben találja magát, hogy bármelyik fiút megszerezheti bármelyiket, amelyiket nem akarja. Köszönhetően volt barátja hazug pletykáinak. Egy este kimenti Chris Merricket az iskola parkolójában zajló verekedésből. Chris más. Egészen más: uralja a vizet a testvérei pedig a tüzet, a levegőt és a földet. Erősek. Veszélyesek. Halál fiai.És most, hogy ismeri az igazságot, Becca is. Nehéz titkot tartani, ha az életed van veszélyben. Amikor megjelenik az iskolában Hunter, a titokzatos új fiú, és kiderül, hogy kivételes tehetsége van a rossz helyen a rossz időben lenni, Becca eleinte azt hiszi, bízhat benne. Ám Hunter hamarosan összecsap Chrisszel, és Becca már nem is tudja, ki rejtegeti a legveszélyesebb titkot.


Véleményem: Rengeteg jót és szépet hallottam már erről a sorozatról, így nem állhattam meg, hogy ne kezdjek bele én magam is. Elementálok, veszély, szexi pasik. Mi kelhet még egy jó sztorihoz? Lássuk, milyenek találtam valójában az Elementál sorozat kezdő kötetét. Na lássuk! ;)

Nagyon gyorsan belecsaptunk a lecsóba, és szinte pár oldal elolvasása után már az események kellős közepében találhattuk magunkat. Rettentő belelkesültem a könyv kezdetétől, ám hamar jött a hideg zuhany. Akármilyen ígéretesnek bizonyultak az első fejezetek, rá kellett jönnöm, hogy untat. Tudom, lehet hogy egy kicsit furcsa, hogy ezt mondom, de annak ellenére, hogy egyfolytában zajlottak az események, mindig valami új probléma merült fel, én nagyon lassan haladtam a könyvvel. Egyszerűen nem tudott annyira lekötni, hogy egyszerre huzamosabb ideig tudjam olvasni.
Attól eltekintve, hogy az egész történet (majdnem minden eleme) egy klisé halmaz, voltak bizonyos részek melyek megmelengették a szívem. Ilyen volt például a könyv elején az a rész, amikor Becca menti meg Christ. Végre egy újabb igazi badass női karakter! Tetszett, hogy az amúgy klisének számító jelenet, nem teljesen úgy zajlott le, ahogy az olvasó számítana rá. 
Adott ugyan egy nagyon jó sztori, aminek elégnek kellene lennie ahhoz, hogy magához láncoljon a könyv. 4 fiú testvér (persze mind extra szexi rossz fiú), akik különleges képességekkel rendelkeznek. És egyszer csak az ő veszélyes világukba belecsöppen egy olyan hétköznapi lány, mint bármelyikünk. Mivel az egész Luxen sorozat (az egyik kedvenc sorozatom) erről a témáról szól, magam is meg vagyok lepve, hogy nem feküdt számomra ez a történet. Végül rájöttem, hogy mi a bajom. A férfi főszereplőnk, Chris bökte ennyire a szemem.
Nem győzőm hangsúlyozni, hogy mennyire szeretem a váltott nézőpontban íródott regényeket. Ugyan az egész történet E/3 személyű, mégis az hogy egyszerre olvashattam Becca, illetve Chris szemszögéből, rengeteget dobott a könyv összértékén. 
A gond csak avval volt, hogy egyik főszereplő sem nyerte el a tetszésem. Becca bár tényleg bátor, őszinte, badass karakter, de teljes mértékben zavarodott lányka is, akinek fogalma sincsen arról, hogy melyik szőke herceg számára az igazi. Mikor melyikkel volt, azt szerette nagyon. Ez pedig rengeteget ártott nemcsak szereplőnk (nem létező) egyéniségének, hanem a szerelmi szálnak is. Ami több szempontból sem volt működő képes.
Ellenben valós, a mai (átlag) fiatalokat érintő problémákat is súrolt Brigid. Ilyen volt például az emberek elítélése. Konkrétan Beccát ribancnak titulálták, s mindenki nagyon csúnyán bánt szegény lánnyal. Az írónő a történet ezen részét nagyon hitelesen, gyomorszorítóan adta át nekünk olvasóknak. Én magam is ideges vagy éppen feszült lettem bizonyos jeleneteknél...
Az előbb említettem, hogy nekem Chris miatt bukott meg a könyv. Bizony! Ennyire semmit mondó, lényegtelen, zavart, befolyásolható férfiszereplővel szerintem még nem is találkoztam olvasmányaim
 során. És ez rányomta a bélyeget az egészre. Emiatt a könyv haldoklott számomra.
Talán két szereplő volt, akiket jól megformázott Brigid. Gabriel illetve . Ők ketten voltak számomra a befutók. Sármosak, szexik, határozottak, bátrak, elszántak. Wháá! Sokkal élvezhetőbb lett volna ez a regény, ha ők lettek volna a reflektor fényben. Ám még erre is van lehetőség, hiszen a többi rész mind egy másik testvér szemszögéből fog íródni. Szóval Hunterről lemondok, de Gabrielről még nem! ;)
Ám ha már Brigid Kemmerer nem tud normális főszereplőket alkotni, legalább az írásmódja, a leírásai, az elképzelései legyenek a helyén. Ilyen szempontból nem panaszkodhatom. A fantasy elemek, a küzdelmek, az elemek használata, az elementálok és az elemek közötti kapcsolat. Mind olyan momentumok, melyek nagyon is egyben voltak, s ezek tették élvezhetővé, frappánssá, izgalmassá a könyvet. Ezek miatt tudtam végig olvasni ezt a kötetet.
A befejezés korrekt volt. Nem mondhatom függővégnek. Ám, ami utána jött, az volt csak igazán izgalmas. Ugyanis kaptunk egy hosszúra nyúlt epilógust is, ami bemutatja nekünk történetünk kezdetét. Ez a talán 100 oldal nagyon tetszett. Sokkal jobban értettem utána mindent. 

Értékelésem: Igazából nem volt rossz, de rengeteg minden zavart engem, ami ugyebár vissza vett az élvezhetőségéből. A karaktereket nagyon elszúrta Brigid. Ellenben a fantasy elemeket, a küzdelmeket, az elemek és az elementálok közötti kapcsolatot szépen kiépítette. A sztori jó, de persze százával vannak ehhez hasonlók. A szerelmi szál borzalmas. Senki, még maga Becca sem tudja, hogy melyik pasit akarja. Így a fiúk se, és mi sem tudjuk, hogy hányadán állnak. Rötyögni lehet, én legalábbis sokat nevettem Gabrielen. A végén kapunk pár extra fejezetet, aminek köszönhetően mosolyogva tettem le ezt a könyvet. Bár nem lett a szívem csücske, várom, és el is fogom olvasni a folytatásokat.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.