2016. március 17., csütörtök

Darynda Jones - Harmadik sírhant

Darynda Jones - Harmadik sírhantKiadó: Athenaeum Kiadó Kft.

Oldalak száma: 488

Eredeti cím: Third Grave Dead Ahead

Kiadás éve: 2015

Sorozat:Charley Davidson 3.

Fülszöveg: Charley Davidson végre újra itt van! A New York Times sikerlistás szerző, Darynda Jones paranormális sorozatának harmadik részében kedvenc magánnyomozónőnk, a halál bombázó angyala továbbra is lelkesen dönti magába a kávét, mert ha egy pillanatra is elbóbiskol, már látja Reyes Farrow-t, a Sátán félig ember, félig szupermodell fiát, akit megbéklyózott ugyan, ám képtelen elfelejteni...Na de hogyan is találhatná meg az eltűnt Teresát, birkózhatna meg egy egomán orvossal, nyugtathatná meg aggódó édesapját és vehetné fel a kesztyűt egy veszedelmes motoros bandával, ha az ördög fia mindeközben csábításra készül és bosszúra szomjazik?



Véleményem: Ahogy egyre előrébb jutok a sorozattal, úgy válik egyre izgalmasabbá, és érthetőbbé Charley Davidson világa. Már az első két rész is jó volt. A második rész ráadásul egy ház nagyságú függővéggel ért véget, amit nem lehetett kibírni. Kíváncsian várom, hogy mit tartogat számomra a Harmadik sírhant. :)

ghost whisperer - Google keresés: A harmadik könyvnél az ember már tudja, hogy mire számítson. Én legalábbis azt hittem, hogy kiismertem mostanra az írónőt, és hogy már nem tud kolosszális méretű meglepetésekben részesíteni. Hát túl korán bíztam el magam.
Az már nagyon gyorsan kiderült, alig az első 60 oldalban, hogy Darynda most teljesedett ki csak igazán. Míg az előző két kötetnél panaszkodtam arra, hogy lassan indulnak be a könyvek, úgy ebben a résznél egy szavam sem lehet. Olyan elmerültem olvastam végig ezt a könyvet, hogy legszívesebben nem csináltam volna semmi mást, csak faltam volna az oldalakat. Sokkal izgalmasabb, rejtélyesebb volt. Illetve nem kevés előrevetítéssel is találkozhattunk, aminek köszönhetően az egész könyv alatt kombináltam, hogy vajon ki lehet az a bizonyos tettes vagy személy. Kiszámíthatatlan. Ennél a résznél sokszor jutott eszembe ez a szó. Darynda nem kevés csavarral tette teljesebbé a történetet, amik mit nem mondjak, nagyon izgalmassá tették ezt a kötetet.
Mint azt már az előző két részben megszoktuk, úgy ebben a könyvben is van nyomozás, halottak, eltűnt emberek, és rengeteg rejtély, amire drága főhősnőnknek mindenképpen rá kell jönnie. Véleményem szerint a krimi része is messze ebben volt a legjobb. Sokkal ellenszenvesebb volt a fő gonosz, vagy hogy úgy mondjam, a gyanúsított. Ám, amikor végre tisztázódni látszott a helyzet, Darynda csavart rajta egyet, és egy újabb alternatívát vázolt előttünk.
Úgy érzem, hogy Darynda Jones egyre merészebb írás terén. És egyre gyakrabban veti főszereplőinket a mély vízbe. Fel sem tudom sorolni, hogy ebben a részben hányszor sérült meg, akár komolyabban is Charley. De ezeknek a húzásoknak köszönhetően számomra egyre élethűbb ez a nyomozósdi.
Aminek nagyon örültem, az az, hogy kaptunk végre egy olyan jelenetet is, melyben a gyanúsított "vallatása"-t követhettük végig. Egy picit talán unalmasra sikeredett a végére a szövegelés, de nekem üde színfoltot jelentett, hogy egy ilyenben is részünk lehetett. Amolyan igazi átvágás volt. :)
Sigh... he's beautiful. Happy birthday to the all-around amazing Stephen Amell!:
A történet rengeteg szálon futott. Néha kapkodtam a fejem. Néha nem is tudtam, hogy tulajdonképpen miről is van szó, de ez egy pillanatig sem zavart. A nyomozás mellett, motorosokkal, szellemekkel, apácákkal, kutyákkal, bűnözőkkel, bérgyilkosokkal, veszélyes orvosokkal, pszichopatákkal találkozhatunk majd. Szóval színes a palettánk. ☺ 
A szerelmi szál helyét pedig ideiglenesen a gyűlölet veszi át. Hát, mit ne mondjak érdekes volt ebben a kötetben kettejük kapcsolata. Viszont a mi drága kis Garett-ünket egyre közelebb éreztem magamhoz, illetve Charleyhoz is. Kár, hogy ebből már nem lesz semmi sem... :(
Szintén plusz pontot jelentett az, hogy Charley egyre inkább közelebb kerül az igazsághoz. Kezdi felfedezni önmagát, és sajátos képességeit. Izgatottan várom, hogy mire lesz még majd a későbbiekben képes.  Azonban az őrületbe tud kergetni az, hogy rajtunk és persze Charleyn kívül mindenki tudja, hogy mire képes. Sürgetik, hogy jöjjön már rá. De hogyan? 
A vége pedig... Hűűű!!! A befejezés lesokkolt, tátva maradt a szám, dühöngtem, bekönnyesedett a szemem, és nemes egyszerűséggel a folytatást követeltem. Mindenesetre, ha drámai véget szánt írónőnk ennek a könyvnek, akkor sikerült neki. Még én is drámáztam utána. Ide nekem a következő részt de gyorsan!

Third Grave Dead Ahead (Charley Davidson Series) by Darynda Jones**GREAT SERIES!!: Értékelésem: Nagyon jó volt! Imádtam!!! Humoros, figyelemfelkeltő, izgalmas, idegtépő, feszültséget keltő, cselekmény dús. Több szálon futott, így garantáltan nem, fog mellette unatkozni senki sem. A fantasy, a krimi, az ármányok, a tervek, mindenből többet kapunk. Személy szerint nagyon tetszettek az előrevetítések, az utalások, melyeknek köszönhetően kombinálhattam. Mellesleg a történet abszolút kiszámíthatatlan. Hurrá! :) Darynda nagyon belejött az írásba. Szabadabban bánik a karakterekkel, az eseményekkel. Egyszerűen, mintha mostanra felszabadult volna. Hál' Istennek, nem ismételgette egyfolytában önmagát, mint az előző részben. Fejlődőképes. Nagyon olvasmányos, szívesen olvastam. Mindenkinek ajánlom!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.