2015. december 26., szombat

Jennifer L. Armentrout - Árnyak

Jennifer Armentrout - Shadows - Árnyak - kemény kötésKiadó: KÖNYVMOLYKÉPZŐ KIADÓ KFT.

Oldalak száma: 202

Eredeti cím: Shadows

Kiadás éve: 2015

Sorozat: Luxen 0.5


Fülszöveg: Dawson Black mindenre számított, csak Bethany Williamsre nem. Egy luxen, vagyis egy földre szállt idegen számára a földi lányok, nos, érdekesek. De mivel a luxeneknek titokban kell tartaniuk valódi kilétüket, őrültség lenne beleszeretni az egyikbe. Veszedelmes. Kísértő. Tilos. Bethany nem tagadhatja le a közte és Dawson közt azonnal létrejött kapcsolatot. És bár nincs szüksége a szerelem bonyodalmaira, mégsem tud távol maradni tőle. Valahányszor összenéznek, Bethany beleszédül. Elbűvölte. Vonzza. Szereti. Dawson titka megváltoztatja Bethany életét és veszélybe is sodorja a lányt. De még Dawson sem tehet kockára mindent egyetlen emberlányért. A sors azonban elkerülhetetlen akárcsak a szerelem.



Véleményem:  Már nagyon régóta kíváncsi voltam Dawson és Bethany kapcsolatára. És végre ez az előzménynovella is megjelent. Egyből meg is rendeltem, és amint meghozta a Jézuska, nem kis vehemenciával álltam neki a Shadows olvasásának. Na lássuk, milyen is volt valójában! ;)

Ami azt illeti, engem Daemon és Katy története abszolút megvett. A Luxen sorozat minden egyes kötetét olvastam, és mindegyikért oda voltam. Természetesen az Árnyak című kötetnek, a Luxen 0.5-nek is szívesen álltam neki, nagy reményekkel telve. Ám szomorúan konstatáltam, hogy az Obszidián cselekménye és az Árnyak történései között nem sok különbség van. Maximum annyi, hogy a szerelmespár neve nem Daemon és Katy, hanem Dawson és Bethany.
Csak az a helyzet, hogy Daemon és Katy kapcsolata sokkal jobban megvett magának, mint Dawsonéké. Hiszen ott a szarkazmus, a beszólások, és ebből kifolyólag a humor fel tudta dobni a könyvet. Persze ez az aktuális szerelem is szép volt, ám  gyorsan történt minden, pillanatok alatt összejöttek főszereplőink. És kettejük kapcsolata teljesen különböző, mondhatni sokkal nyugodtabb, kiegyensúlyozottabb volt, mint az általam hőn szeretett Daemon és Katy románca.
Ami viszont tetszett, hogy Jennifer felhívta a figyelmünket arra, hogy a fiú ikrek, például Dawson és Daemon, illetve Adam és Andrew teljesen ellentétei egymásnak. Hiába ikrek, a jellemük, a természetük teljes ellentétben állt a másikkal. Így nem szimpla másolatokat, hanem kidolgozott szereplőket, külön egyéniségeket kaphattunk. Bár Dawson, mint kiderült ha bedühödik, pont olyan erős, és figyelmet parancsoló, már majdnem félelmetessé képes válni, mint bátyja Daemon. ;)
A könyvet 3 személy szemein követhettük végig. Egy-két jelenetet Daemon szemszögéből, ám a többi fejezet megoszlott Dawson illetve Beth E/1 személyű gondolatvezetésén. Így legalább mindannyiuk szemén végigkövethettük az eseményeket.
Jennifer mindenkit újra bemutatott nekünk, előkészítette a Luxen sorozatot. És persze magyarázatként is szolgált ez a könyv arról, hogy Daemon miért is utálja annyira az embereket az Obszidián elején. Konkrétan volt néhány olyan elszólása a drága Daemonnek, ami őszintén csak nevetni tudtam. Itt is van egy: 

" - Nem hiszem el, hogy te mindezt engeded! Legközelebb majd azt vesszük észre, hogy te is egy emberrel jársz?
Daemon hangos nevetésben tört ki.
- Na, hát azt várhatjátok!"

Végül már csak annyit, hogy személy szerint én nagyon meglepődtem a kötet végén. Hiszen kapunk egy abszolút függővéget. Személy szerint az volt az érzésem, mintha kitépett volna az én kis könyvecskémből valami vadállat pár oldalt. Ám az oldalszámokból (illetve abból, hogy tüzetesen átnéztem, én nem láttam, hogy az Árnyak fizikálisan szenvedett volna) arra kell következtetnem, hogy Jennifer tényleg nem vitte végig ezt a szálat.

Értékelésem: Igazából nem volt semmi bajom vele. Jó kis novella volt, de semmi extra. Majdnem ugyanazt kaptam vissza, mint az Obszidián során. A karakterek itt még sokkal nebáncsvirágúbbak, mint későbbiekben lesznek. Néhány dologra választ is kaphattunk, ám a kötet befejezésétől legszívesebben a falat kaparnám. Jó volt, jó volt, de ez nem Daemon és Katy sztori. Ettől függetlenül ajánlom! Luxen rajongóknak szórakoztató lesz, tetszeni fog! ;)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.