2016. december 22., csütörtök

Sara Raasch - Hó, mint hamu

Kiadó: Twister Media

Oldalak száma: 496

Eredeti cím: Snow like Ashes

Kiadás éve: 2015

Sorozat:Hó, mint hamu 1.

Fülszöveg: TIZENHAT ÉVE annak, hogy a Tél Királyságát megszállta az ellenség; lakóit rabigába hajtották. Varázslat és uralkodó nélkül maradtak. A télieknek nem maradt más reményük a szabadságra, mint a nyolc túlélő, akiknek valahogyan sikerült elmenekülniük, és akik a lehetőségre várnak, hogy visszacsempészhessék a Tél varázslatát, és újjáépítsék a birodalmat. Meira nagyon kicsi volt, amikor Tél vereséget szenvedett és ő elvesztette a szüleit. Menekültként élt, a téliek tábornoka, Sir lett a gyámja, ő pedig harcosnak nevelte. Meira szerelme legjobb barátja, a leendő király, Mather; a fiatal lány pedig mindent megtenne azért, hogy Tél birodalmának hatalma helyreálljon. Így hát, amikor a kémek felfedezik, hol őrzik azt az ősi medaliont, amelynek segítségével visszakaphatnák a varázserejüket, Meira elhatározza, hogy maga indul a keresésére. Magas tornyokra mászik, ellenséges katonákkal harcol; valóra vált régi álma. Ám a küldetés nem a tervek szerint alakul, és Meira hamarosan gonosz varázslat, veszélyes politika, fortélyos üzelmek világában találja magát… és végül rádöbben, hogy sorsa felett nem ő rendelkezik… és ez mindig is így volt.


Véleményem: Nagyon izgatott lettem, amikor a Twister Media felkért, s ezáltal lehetőségem adódott ezt a könyvet is elolvasnom. Nagyon sok jót hallottam már erről a könyvről, így nem kis elvárásokkal vetettem bele magam az olvasásába, s nem kellett csalódnom. Ugyanis most már én magam is beállhatok a fanok sorába! Lássuk, mi tetszett nekem ebben a könyvben! :)

Pinterest: StoneColddd Tumblr: StoneColdddKilla  IG: _jessiestone_: Egy pillanat alatt beszippantott ez a könyv. Egy alternatív világban találtam magam, ahol egy menekült csoport küzd a túlélésért, s azért, hogy újrateremthessék elveszett birodalmukat. Ám, hogy ezt megtehessék, szükségük van a mágiasztere, amely évekkel ezelőtt kettétört. Kis csapatunk minden erejével azon van, hogy felszabadítsa a rabszolgaság alól a télországiakat, a sajátjait.
Hamar kiderült számomra, hogy ez a könyv valami fantasztikus. Alig tudtam letenni, folyamatosan olvasni akartam. Ez leginkább annak köszönhető, hogy Sara Raasch igazán könnyeden, izgalmasan ír. Cselekményben nem szenvedett hiányt a történet. Folyamatosan kapkodtam a fejem, s nem egyszer elhűltem a történések alakulásától. 
“Every piece of the universe, even the tiniest little snow crystal, matters somehow. I have a place in the pattern, and so do you.” T.A. Barron (born 1952); writer:
Egy igazán szimpatikus főszereplőt kaptunk Meira személyében. Bár ritkán szimpatizálok a karakterekkel, Meirát nagyon hamar megkedveltem. Hiszen hozzám hasonlóan ő is csak egy egyszerű lányka, aki próbál boldogulni a világban, s igyekszik megfelelni az elvárásoknak. Ám mindezek ellenére egyfolytában koloncként kezelik, nem küldik bevetésekre. Ám amikor mégis elmegy, megszerzi a mágiaszter egyik felét. A menekült csapat végre reménnyel telítődik. ám menekülniük kell, így vetődnek Cordellbe. S hamar fény derül arra is, hogy Meirának nem is olyan kis szerepe van Télország létrejöttében, mint azt ő eddig gondolta.
The prince, Yuze Bai on ArtStation at https://www.artstation.com/artwork/8vBYm: Sara egy igazán különös világot alkotott. Ám azt meg kell hagyni, hogy elég részletes tájékoztatást kaphattunk a világ, de legfőképpen Télország történetéről, bár csak lassacskán derülnek ki a dolgok. Amire azonban továbbra is kíváncsi vagyok az az, hogy a Ritmus és az Évszak királyságok között mi ez a feszültség? Ám tekintve, hogy ez egy trilógia, van még időnk bőven arra, hogy ezeket kiderítsük. Mindenesetre szívesen barangoltam Sara világában, bár nem élnék ott...
Pozitívumként tudnám említeni, hogy végre egy igazi badass főszereplőt kaptunk, aki nem fél tenni, ha úgy hozza a szituáció. Nem is egyszer kellett kardot ragadnia, s kifejezetten szeretem ezeket a leírásokat, azt hogy Meira ezt hogyan is élte meg. Abszolút hitelesnek éreztem ezeket a jeleneteket. Főleg a végén. :) 
The Sword of Air by R.J.Madigan https://itun.es/gb/nHL54.n Lorcan - Massively armoured and terrifying. Maev's lieutenant. The Sword of Air by R.J.Madigan https://itun.es/gb/nHL54.n: A mágiáról szívesen olvastam volna még többet. Valahogy a királyok is csak elvétve használták, amit mondjuk megértek, hiszen véges a varászlat, s nem hagyhatják, hogy lemerüljön a mágiaszterük. Azonban mégiscsak erről szól az egész könyv!
shalizeh7: “ Sketching up Aelin and Rowan from the latest book from the “Throne of Glass” series by Sarah J. Maas. ”: A harcokon kívül elég nagy szerepet kapott Meira szerelmi élete, ami nem is annyira egyszerű, ahhoz képest hogy éppen egy háború szélén állnak. Ugyanis ott van Mather, Télország királya, akivel nem lehetnek egymáséi, hiszen Meira csak egy árva lány, aki (egyébként egy ország nélküli) király mellett nem mutat jól. Ezt a részét a könyvnek nem igazán értem?! És ott van még Theron herceg, aki egy pillanat alatt elrabolta nemcsak Meira, de még az én szívem is. Kettejük jelenetei megdobogtatták a szívem. Theron herceg karaktere remekül sikerült. Pont az a szőke herceg fehér lovon, akire az olvasóknak szüksége van. :) Azonban hiába dúskálunk a jobbnál jobb pasikban, mégsem voltak romantikus jelenetek. Remélhetőleg az író figyelni fog erre a sorozat többi részében. 
4061 BLACK LACQUER BAROQUE THRONE CHAIR by Diva Rocker Glam (310) 652-8711, via Flickr: Szintén tetszett az, hogy amikor végre lenyugodtak a kedélyek, mi magunk is ellazultunk, akkor történt valami, ami ránk hozta a frászt, vagy éppen ledöbbentett. Az összeesküvés, a menekülés, a kilétek kiderülése, ezek mind olyan momentumok voltak, amikre nem számítottam. S bár fáj ezt mondanom, de előre tudtam a könyv végkifejletét. Ám mégis izgultam, hogy mindenki élje túl. Hogy mindenki jusson el az új világba.
Ami a könyv befejezését illeti, úgy gondolom, hogy viszonylag lezárta sikerült, ahhoz képest, hogy még két rész fog megjelenni. Rengeteg kérdés kavarog még bennem, így tehát várom a folytatást! Nagyon ajánlom!!

Értékelésem: Egy olyan alternatív világot kaptam, melyben ugyan nem szeretnék élni, mégis szívesen olvasnék még róla. Cselekményben gazdag, izgalmas, váratlan és kiszámíthatatlan volt a történet. A harc jelenetek tetszettek. A főhősnőt néha nem értettem, ennek ellenére szimpatikus, badass karakter volt. A szerelmi szálon van még mit javítani, főleg ha ilyen jó pasi, mint Theron a láthatáron van. A mágiáról remélem több fog kiderülni az elkövetkezőben. Mindenesetre várom a folytatást, biztos nem fogok csalódni! :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.