2015. október 31., szombat

Marni Bates - Itt a vége, lúzer véle!

Kiadó: MÓRA FERENC IFJÚSÁGI KÖNYVKIADÓ ZRT

Oldalak száma: 340

Eredeti cím: Awkwardly Ever After

Kiadás éve: 2015

Sorozat: Smith gimi 4.

Fülszöveg: Áll a bál a Smith gimiben! Az egész suli bezsongva várja a tavaszi bulit, három diáknak viszont olyan fordulatot hozhat ez az este, amire egyáltalán nincs felkészülve… Melanie a csajkódex miatt nem mer járni a barátnője öccsével. De irtó nehéz ellenállni Dylannek, aki maga a két lábon járó kísértés.  A lúzer Isobelt az egyik legszexibb srác valamilyen rejtélyes okból randira hívja. A lányt már ettől is kitöri a frász, hát még attól, hogy a kamu kapcsolat Spencerrel esetleg valódira fordulhat.  Corey álmában sem gondolta, hogy egy rocksztárral járni ennyire bonyolult. Vajon elég erős a szerelmük Timmel, hogy megküzdjenek a folytonos médiacirkusszal, na meg a melegellenes tüntetőkkel, akik próbálják kitiltani őket a buliból? Lehet, hogy ez a bál mégsem lesz mindenkinek leányálom…

Véleményem: Imádom a Marni Bates könyveket! Valahol mélyen legbelül él ugyanis egy 10 éves sikongató kislány, akit boldogít a vicces és romantikus történetek olvasása. 2 évvel ezelőtt nagyon beletrafált Marni az én ízlésembe! Azóta is a rabja vagyok, és mindig szurkolólány módjára, nagy lelkesedéssel várom a könyveit. Még egyszer sem olvastam tőle rossz alkotást, és nagyon remélem, hogy a továbbiakban ez így is fog maradni! :) Na lássuk, hogy milyen is volt az Itt a vége, lúzer véle! című könyve! :)


Dylan
Negatívan lepődtem meg, amikor elkezdtem olvasni a könyvet. Vagy ha pontosak akarunk lenne, kb. az egyharmadánál lombozódtam le csak igazán. Ugyanis akkor tűnt fel nekem, hogy ez a kötet nem 1 normális történet, hanem a könyv három részre oszlik benne. Ha lehetek őszinte, akkor elmondom, hogy teljesen elkámpicsorodtam ettől a felfedezéstől, és még az életkedvem is elment. Három teljesen különböző történetnek lehettünk ugyanis tanúi, amik önmagukban nem rosszak, ám így egyben semmi közük nem volt egymáshoz, ráadásul összecsapottnak is éreztem az egészet emiatt. Sokkal jobban megvett volna magának Marni, hogyha csak egyetlen történet kerül feldolgozásra. Mindazonáltal egyértelműen egy sorozat lezárásának lehettünk tanúi, így végül is nem haragszom az egyik kedvenc írónőmre, Marni Batesre. Hiszen ő csak próbálta a Smith gimit úgy lezárni, hogy az olvasónak nem maradhasson kérdése. Ha ezt ilyen szemmel nézem, akkor azt kell mondanom, hogy jogosan, és elegánsan oldotta meg hőn szeretett írónőnk a sorozat végét. Szóval igen, elég vegyes érzéseket táplálok e könyv iránt.
1. történet: Melanie-Dylan ~ Ezzel a részem egyetlen egy gondom van csupán, hogy össze-vissza, kusza és nem is értem, hogy miért volt lényeges külön róluk írni. Melanie nagy gondokat cipel a hátán, annyit sem tud, hogy akarja a pasit, akibe már kitudja, hogy mióta szerelmes. Amikor végre döntésre jut, megtörténne a nagy áttörés, akkor vége szakadt az egésznek, és a következő történetet olvashattuk. Utáltam a könyvben, hogy amikor végre valami igazán izgi, vagy fontos dolog történne, akkor véget ér az a bizonyos elképzelés, de semmi baj, mert kapjuk is a következő adagot! Miért? Amikor az első harmadon túl voltam, egyszerűen nem értettem, hogy mi is ez a váltás.
Spencer
Kb. a Rocksztárt kaptam karácsonyra című könyve érvényesült a 2. harmadban. Aminek először nagyon örültem, ugyanis a mai napig az egyik kedvenc könyvem, és szerény véleményem szerint Marni Bates eddigi legjobb könyve is egyben. Imádkoztam, hogy a kötet légvégéig csak Spencer és Isobel legyen a főszereplő. Hiszen a kettejük története már sokkal ütősebb alapanyagul szolgált, mint a Melanie és Dylan párosé. Ám szomorúan konstatáltam, hogy ugyanúgy csak 30%-ban részesültek.
Mellesleg ez a elképzelése kifejezetten olyan volt, olyan lehetőségeket rejtett magában, amikből Marni egy legalább olyan szórakoztató könyvet tudott volna alkotni, mint az eddigiek. És a megjelenése után én magam álltam volna elsőnek a pultoknál, hogy megvehessem. De így egy kiforratlan, gyenge 30%-ot kaptunk, amiről nem merem állítani, hogy nem lenne élvezetes, sőt kifejezetten élveztem minden sorát, csak hát ez így harmat kevés volt.
Tim
3. történet: Corey-Tim: Kettejük története egy hangyányival jobban érdekelt, mint az előzőek. Hiszen párosunk egyik fele sztár. Ez a tény szinte mindig mindent megfűszerez. És ebben a szűk pár oldalnyi kis részletben is a sztárság, a hírnév volt az, ami mindent különlegessé fennköltté tett. Mint minden Marni Bates könyvben, úgy ebben a hírnév jó és rossz oldala sejlettek fel előttünk. Ám hogy ne legyen egyszerű a dolgunk, így még a szexualitás kérdése, úgymond a homókat is belekevertük. Nincs is ezzel semmi baj, hiszen a mai világ, melyben élünk, nem mentes az efféle megnyilvánulásoktól sem.
Pozitívan érintett, hogy nem egy mézes mázos történetet kaptunk, ahol minden annyira nagyon egyszerű, hanem ennél egy jóval összetettebb, bonyolultabb és reálisabb képet kaptunk. Sajnos nem mindenki fogadja el a melegeket, amire Marni nagyon szépen rá is világított. Elkeserítőek néha az emberek, ám sosem voltunk egy kedves faj. Az emberek szemetek egymással. Kész, slussz, passz ennyi! Semmi több. De végeredményben egy boldog véggel érő sztorit kaptunk. Már ez is valami! :)
- Hál' Istennek Marni továbbra sem fogyott ki a humorából. Persze már nem találom pont annyira viccesnek, vagy ironikusnak az írásait, mint az először megjelenteket, de még mindig tudok felszabadultan nevetni a poénjain. Ezt azért hangsúlyozom, mert borzalmas egy humorérzékem van, és nem mindig tudom értelmezni a vicceket. Szóval igazából azt kell mondanom, hogy számomra Marni varázsa a humorából származtatható.
- A könyv egyetlen hibája tehát továbbra is csak az, hogy több történetből áll, így egyik elképzelése sem tudott kiteljesedni. És pont emiatt az apró, ám nekem bazi nagy hiba miatt kapott a könyv csak 4 csillagot. Lehet ugyanis, hogy úgy érzitek, hogy én ezt a könyvet nagyon lehúztam, és nagyon szarnak találtam, ám ez közel sem takarja a valóságot. Az Itt a vége, lúzer véle! nem egy szar könyv, csak nagyon magasak voltak az elvárásaim, tekintve hogy Marni könyveit eddig mindig magasra tették a lécet. 
- Végül csak annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy mindezek ellenére nem éreztem semminek sem a hiányát. A könyv, és maga a sorozat vége korrektül befejeződött. Nincsenek sem kérdéseim, sem feltevéseim. Mindenki soráról haloványan ugyan, de tisztában vagyok.


Értékelésem: Csalódtam. Túl nagyok voltak az elvárásaim, amik jelen esetben nagyot rontottak a könyv élvezhetőségén. Egyszerűen nem tudom felfogni, hogy miért kellett Marninak több történetet egybeszőnie egy könyvön belül. Írt volna egyetlen egy sztorit, de azt rendesen. Nem mondom, hogy nem volt élvezhető a könyv, ám mégis nagyot csalódtam. Továbbra is humoros és szórakoztató Marni Bates könyve, ám egy kissé összecsapottnak, össze-visszának, kesze-kuszának éreztem. Mindazonáltal nem maradt egyetlen egy kérdésem sem a sorozattal kapcsolatban. Korrekt befejezése volt mindennek.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.