2015. október 27., kedd

Leitner Olga - Bakker, azok a csodddálatos férfiak!

Leitner Olga - Bakker, azok a csodddálatos férfiak!Kiadó: Athenaeum Kiadó Kft.

Oldalak száma: 304

Kiadás éve: 2015

önálló elemzés

Fülszöveg: A nagysikerű Bakker, anya lettem! című könyv folytatásában Leitner Olga, a férfiakra jellemző magatartásmintákat kifigurázva arra keresi a választ, hogy miért egyszerűbb például megjátszani az orgazmust, minthogy elmondjuk a párunknak, hogy most nincs kedvünk hozzá? Miért érezzük sokszor úgy, hogy a férfi csak szexet akar tőlünk, s miért nem értik, hogy mi viszont szeretkezni akarunk? Van-e különbség a szex és a szeretkezés között? Vajon mit szólnának a férfiak, ha tudnák, hogy a szexuális együttlét alatt olykor a másnapi teendőinken, konkrétan az ebéd menüjén jár az eszünk? És miért hisszük azt, hogy ha egy napig nem halljuk az imádott férfitől a szeretlek szót, akkor már nem is szeret minket? A fő kérdés pedig: mindezekből a keszekusza, sokszor saját magunk számára is bonyolult és néha nevetséges gondolatmenetekből miért nem ért és érez semmit a férfi?!Ez a szókimondó, vicces, laza stílusú könyv, ugyanakkor szinte érthetetlen lelki vívódásokkal és eddig kimondatlan bölcsességekkel nagy bólogatásokra és hatalmas nevetésekre ösztönzi majd a nők azon rétegét, akiket foglalkoztatnak a párkapcsolatok útvesztői.


Véleményem: Vagyok annyira kíváncsi természetű, hogy amikor megláttam ezt a könyvet, már egyből tudtam, hogy ez kell nekem. Hiszen melyik nő ne szeretne egy kicsit jobban belelátni a számunkra teljesen érthetetlen férfiak fejébe és szívébe. Úgy vélem, hogy ilyen nő nincs! A könyvért köszönet az Athenaeum kiadónak! :) Na lássuk, hogy milyen is volt a Bakker, azok a csodddálatos férfiak! című könyv valójában!

Amikor elkezdtem olvasni a könyvet, nem kis elvárásokkal álltam neki, ám egyáltalán nem kellett csalódnom. Már az elején le szeretném szögezni, hogy ugyan csak 17 éves vagyok (nincs nagy tapasztalatom a férfiak terén), ez a tény semmit sem számított, és nem is vont le a könyv értékéből. Így tudom ajánlani azoknak a nőknek is, akik még fiatalabbak, hiszen okos ember más hibájából tanul. :)
Naivan abban a tudatban éltem, hogy ez egy "használati útmutató a férfiakhoz" ezért ilyen rövid, ám hamar rádöbbentem, hogy ez a kötet sokkal inkább szól a férfiaknak, mint nőknek. A kötet folyamán ugyanis több szó eset a nőkről, a tetteik miértjéről, magáról a gondolkodásunkról, mint a férfiakéról. Nem tudom, talán közrejátszik az is, hogy mi többet is gondolkodunk... Úgyhogy drága férfiak, nem árt nagyobb figyelmet szentelni Leitner Olga könyvére, hiszen, aki figyelmesen olvas, és tanulmányozza a kötetet, az rengeteg hibától, és veszekedéstől mentheti meg az irháját! :D
Ám ezzel nem azt mondom, hogy mi nők sem tanulhatunk a könyvből. Rengeteg interjú készült a könyv tiszteletére, ami mondanom sem kell, hogy igazán érdekfeszítő, érdekes és a legtöbbször egyszerű gondolkodásmódjukról tesz tanúbizonyságot. Egy szóval sem mondom, hogy buták lennének, sokkal inkább arra gondolok, hogy mint írónőnk is mondta, nem gondolnak túl semmit. Míg mi nők, a legkisebb dolgokból, a bolhából csinálunk elefántot.
Ezek a kis interjúk azonban nagyot dobtak a könyv összértékén. Hiszen ezeknek köszönhetően egy kicsit jobban beleláthattunk a férfiak fejébe. Voltak olykor nagy lelki nagysággal bíró egyének, ám az egyszerű, már-már buta válaszok sem maradtak le a listáról. Leitner Olga pedig velős, olykor-olykor trágár kommentálásának köszönhetően (amivel a legtöbbször teljes mértékben egyet értettem) jókat nevethettünk. Egyben megnyugtató volt a tudat, hogy születtek jó válaszok is. Nem is olyan reménytelenek a férfiak! 

Mivel nincs nagy tapasztalatom, mondhatni egyáltalán nincsen tapasztalatom a férfiakkal, így számomra nagyon tanulságos és persze mulatságos is volt  ez a könyv. Sokszor az írónő által felállított férfi képek, a tapasztalatok alapján elmesélt történetek tették színessé, és igazán közvetlenné magát a könyvet. 
Most először olvastam Leitner Olgától. Be merem ismerni, hogy a Bakker, anya lettem, kimaradt eddigi életemből, ám ezalatt az egyetlen könyv alatt megszerettem a stílusát, közvetlenségét, szókimondóságát, realitását. Írónőnk laza, már-már hétköznap szóhasználata, stílusa tette igazán olvasmányossá a könyvet.  Sokszor nevethettem Olga által elmesélt történeteken. Őszintén örülök, hogy a saját életéből, a saját környezetéből hozott számunkra olyan példákat a férfiakról, és a velük való kapcsolatokról, amelyekből csak tanulhatunk.
Szintén említésre méltó tényező, hogy Olga a férfiakkal lehetséges, minden létező momentumot megemlített a könyvében. Legyen szó akár csak az ismerkedésről, a járásról, és a több éves házasságról. Minden fellelhető a könyvben. Örültem neki, hogy az írónőnk mert kísérletezni is, kipróbálni például a mai korra már kifejezetten jellemző netes keresőket, randizós oldalakat. Olyan megdöbbentő, olykor szörnyű dolgokkal szembesített Olga, hogy köpni-nyelni nem tudtam. Egy biztos: Soha a büdös életben nem fogok regisztrálni ilyen oldalakra! Annyira lealacsonyítóak ott a férfiak. Vagy éppen csak a férfiak ezen fajtája került előtérbe? Nem tudom biztosan, de az biztos, hogy nem fogok fellépni ilyen oldalakra.
Emellett a férfiak, hát hogy is mondjam... nem túl vonzó szokásaira is fény derült. Mind a nemi életben, mind a hétköznapi dolgokban. Például: büfögés, fingás... helikopter propeller, zsák-zsák stb. Ha lehetek őszinte, akkor bevallom, hogy ezeknél az oldalaknál hát nem is tudom... kínomban röhögtem. Mindenki ismeri ezt az érzést, ugye? Amikor a szánalmas dolgokon mi nők inkább csak röhögünk. :D
Mindamellett, hogy megismerhettünk bizonyos férfiakat, úgy önismeretet is tanulhattunk. Nem tudom, hogy ti hogy vagytok vele, de számomra ez a kötet rávilágított alapvető női hibákra, amiktől például a férfiak kézzel-lábbal menekülnek. Néha magamra kellett ismernem, és biztos vagyok benne, hogy egyes cselekedeteknél, mindenki felfedezz némi hasonlóságot. 
Rég nem hiszek "a szőke herceg fehér lovon" elképzelésben. Ez csak egy mítosz. :( Ám a könyv olvasása közben, elföldeltem, és márvány sírkövet építettem erre a teóriára. Most már csak annyi kitűzésem lenne a leendő pasimmal, avagy a pasikkal szemben, hogy tudjanak helyesen írni. Kész ez minden, ennyi! Slussz-passz.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.