2021. február 18., csütörtök

Sarah J. Maas - Fagy és csillagfény udvara

 

Kiadó: KÖNYVMOLYKÉPZŐ KIADÓ

Oldalak száma: 296

Eredeti cím: A Court of Frost and Starlight

Kiadás éve: 2019

Sorozat: Tüskék és rózsák udvara 3.1

Fülszöveg: A téli napforduló egy hét múlva lesz. Még mindig újnak éreztem királynői szerepemet, és csak halvány elképzelésem volt hivatalos teendőimről. Egy éve. Te jó isten! Rhys közel egy éve hajtotta be rajtam a megállapodásunkat, mert mielőbb ki akart engem szabadítani a mérgező Tavasz udvarából, és ezáltal megmenteni az összeomlástól kétségbeeséstől. Ha csak egy percet késik, csak a Jó Anya tudja, mi történt volna, és hol lennék most. Eszembe jutott a párom, aki oly' keményen és önzetlenül küzdött, pedig semmi reménye nem volt arra, hogy mi együtt leszünk.Mind a ketten megküzdöttünk a szerelmünkért, a vérünket adtuk érte. Rhys meg is halt érte.A Hybern elleni háború nem múlt el nyomtalanul Feyre, Rhys és barátaik életéből, mégis mindent megtesznek, hogy újjáépítsék az Éjszaka udvarát. A küszöbön álló téli napforduló kiváló alkalmat kínálna arra, hogy végre egy kicsit kikapcsolódjanak. Ám az ünnepi hangulat sem tudja visszatartani a múlt árnyékait. Miközben Feyre az Éjszaka úrnőjeként próbál helytállni, szembesülnie kell vele, hogy barátai sebei mélyebbek, mint hitte, és az udvar jövőjét is tönkre tehetik.

 

 

 

Nagyon szerettem a Tüskék és rózsák udvara sorozatot, így amint a harmadik rész végére értem, örömmel vetettem bele magam ebbe a kis kiegészítő kötetbe. Azt kell azonban mondanom, hogy nagyon nehezen és lassan is haladtam evvel az alig 298 oldalas kis tüneménnyel.

Azt eddig is nagyon jól tudtam, hogy Sarah írói stílusa eléggé hullámzó. Alapvetően jó könyveket ír, de nagyon könnyen hajlamos arra, hogy 100 oldalon keresztül a nagy semmiről írjon. Annyi üresjárat van a könyveiben, hogy hihetetlen. Mégis, ha kellően érdekes a történet, erőt veszek magamon, és túlélem ezeket a járatokat.

Most azonban képzeljük el azt, hogy megvettünk egy könyvet, s az egész könyv egy üresjárat. Pont emiatt tartott több, mint egy hónapig átrágnom magam rajta. Ez ugyanis nem más, mint egy téli/karácsonyi történet, melyben a cselekmény leginkább az ajándékok vásárlásában merül ki. Ám gondolt ránk Sarah, hisz mégsem jó, ha az olvasó csak bevásárlólista teljesítését követi. Méghozzá úgy, hogy nem csak Feyre és Rhys, hanem Mor, Cassian és Nesta fejébe is bekukkanthattunk. Ha véletlen letettem a könyvem, utána azt sem tudtam, hogy mi történt, hisz ezek a kis betekintések e/3-ban íródtak és a karakterek múltjába engedtek bepillantást. Sajnos ez még inkább kizökkentett és még tovább tartott miatta a történet. 

Érdekes módon eddig nem nagyon voltam oda Tamlinért, de egyre inkább megsajnáltam és elkezdett érdekelni az ő sorsa is. Szegénykém nagyon szánalmas állapotokba süllyedt, megérdemelne majd egy saját könyvet is, ahol végre megint teljes pompájába borul a Tavasz udvar. 

Összességében az volt a megérzésem, hogy ez semmi másról nem szólt, csak a lehúzásról. Hogy lehet eladni egy könyvet az ACOTAR rajongóknak címen. Semmi pluszt nem ad. Ettől függetlenül azonban alig várom a következő részt, ami már Nesta és Cassian történetét fogja megeleveníteni számunkra. :)



 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.