2014. február 10., hétfő

Miért is olvasunk magyar könyveket?

Ezt a cikket azért írom mert rengeteg olyat hallok mostanság, amitől ledöbbenek, de minimum az állam a földet verdesi.
A kedvencem az, amikor egy ember azért nem akar elolvasni egy könyvet, mert magyar írta, ezért inkább amerikai íróktól/írónőktől olvasnak.
Pedig annyi kíválló magyar író van, hogy szó szerint örömtáncot lejtek, ugyanis én megfogadtam magamnak, hogy sokat fogok magyaroktól olvasni. Ezt akkor tettem, amikor éppen Spirit Bliss egyik könyvét az Árnyékvilágot olvastam.( Rettenetesen jó könyv, mindenkinek ajánlom!! ) Mindvégig abban a hiszemben voltam, hogy egy amerikai írónőtől olvasok, amíg néhány hónappal ez előttig meg nem tudtam, hogy Spirit Bliss valójában magyar. Oké, egy kicsit ledöbbentem, mert addig én is úgy hittem, hogy a magyarok, azok magyarok. Ennyi!! De azóta sok szempontból megváltozott a nézetem.
Sokan azt állítják, hogy az amerikaiak jobban írnak, ami egyébként igaz bizonyos írókra, de én azt mondom, hogy Spirit Bliss is közéjük tartózhatna. De nem csak ő! Példának okáért ide sorolhatnám még Beninát, (akinek imádom az írásait, az egyik kedvenc írónőm) illetve Kemese Fannit, Zakály Viktóriát, Helena Silencet, Szurovecz Kittit, On Sait, Andrew Lucas McIlroy, és még sorolhatnám. Végül is minden író azért ír, mert szereti. Nem számít, hogy milyen származású! De, amikor magyartól olvasok egyszerűen büszke vagyok, és kellemes meleg érzés kerítí hatalmába a testem, mert tudom, hogy igen MI magyarok is képesek vagyunk arra, amire az amerikaiak. Sőt talán némelyikünk még jobban is ír, mint a tudjuk kik. :P
Éppen ezért örültem meg a Magyar Könyvek Viadalának, ahol csak a magyarokra lehet szavazni. Amikor végig néztem, hogy mennyi magyar könyv született egy év alatt, akkor úgy vigyorogtam, mint egy idióta, és sokáig nem is tudtam letörölni magamról a mosolyom. Sajnos nem mindet tudtam még elolvasni, de minden erőmmel azon leszek, hogy ezen változtassak. :)


Mindenkinek ajánlom figyelmébe az alábbi oldalt, ahol szavazhattok a "magyar" könyvekre. Tudtommal még mindig lehet szavazni néhány jelölésre. Számomra ez az oldal nem csak azért volt jó, mert szavazhattam és, mert virulhattam a mi íróink teljesítményén, hanem jó néhány olyan könyvet is megismertetett velem, amikről eddig nem is halottam.


A link:

http://magyar-konyvek-viadala.blog.hu/

Amikre még szavazhattok :)

JELENLEG FUTÓ SZAVAZÁSOK:
Az év ifjúsági könyve (01.15. - 02.09.)
Az év szépirodalmi könyve (01.17. - 02.11.)
Az év szórakoztató regénye (01.20. - 02.14.)
- Az év elsőkönyves debütálása (01.23. - 02.16.)
- Az év írónője (01.25. -02.18.)
Az év írója (01.27. - 02.20.)
Az év könyve (01. 29. - 02.23.)



Ha már ilyesmikről írok, akkor szeretném megemlíteni az Aranymosást is, ami rengeteg feltörekvő írópalántának add helyet a szakmában. Ennek köszönheti sikereit Kemese Fanni, Andrew Lucas McIlroy még a 2012 - ben, és Tavi Kata is, aki nemrég adta ki első könyvet, mégpedig a Nyítótáncot.
A személyes tapasztalatom az, hogy leginkább a Ya könyveket kedvelik az emberek. Néhány Ya író/írónő, akiket szeretek. <3
  • A. O. Esther
  • Andrew Lucas McIlroy
  • B. M. Grapes
  • Benina
  • Gaura Ágnes
  • Helena Silence
  • Kemese Fanni
  • On Sai
  • Spirit Bliss
  • Szurovecz Kitti
  • Zakáky Viktória
  • Tavi Kata
Akikre nem Ya - t írnak, de érdemes odafigyelni rájuk. :)
  • Böszörményi Gyula 
  • Nyáry Krisztián
  • László Zoltán
  • Frei Tamás
  • Buglyó Gergely
Mindenesetre rengeteg olyan magyar író van, akire érdemes odafigyelni, hiszen a végén magyar könyv függővé is válhatunk! :)

Én már az vagyok!!!! :))




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.