2014. április 9., szerda

Marni Bates - Rocksztárt kaptam karácsonyra

Kiadó: MÓRA FERENC IFJÚSÁGI KÖNYVKIADÓ ZRT

Oldalak száma: 304

ISBN: 9789631195286

Kiadás éve: 2013



Fülszöveg: Holly előre tudta, hogy nincs az a hatalmas óceánjáró, ahol nyugiban átvészelheti a családi karácsonyt. Mert hiába a képeslapra kívánkozó táj, ha ott van két szörnyeteg unokatestvére, akik mindjárt első este kiutálják a közös kabinból. A tengeribeteg Holly így kénytelen beosonni egy vadidegen fürdőszobába, ahonnan kilépve két dologgal néz farkasszemet: a világ legdögösebb pasijával és egy paprikaspray-vel. Kár, hogy ez utóbbit a magát Nicknek nevező srác nem fél használni...


Véleményem: "Már a Segítség Youtube sztár lettem!" - nél megszerettem, ahogy Marni Bates ír. Vicces, szellemes, komolyság + egy oltári jó pasi. Ezek a szavak jutnak eszembe Marni Batesről. Ja, meg egy hihetetlenül béna lány, akin csak röhögni lehet. Melyik nem hangzik jól?

Szóval, amikor megtaláltam ezt a könyvet nagyon boldog lettem és persze nem is vártam vele. Neki estem és nem is kellett csalódnom benne. A könyv fantasztikus volt, és ennél a könyvénél is hangosan nyerítettem a poénokon.
Egy furcsa véletlennek köszönhetően Dominic, a híres rockbanda a ReadySet dobosa pihenésre vágyik, miután már két éve csak turnézik és dalokat vesz fel két legjobb barátjával Timmel és Chrissel. Így egy 5* - os hajóúttal szeretne ellazulni és dalokat írni.
Holly születésnapja karácsony másnapján van, így a nagyapjától azt az ajándékot kapta, hogy egy hajóútra mennek karácsonykor, és ekkor botlik egymásba Holly és Dominic (aki későbbiekben csak Nick becenevet viseli).
Egy félreértésből kifolyólag Hollynak és Nicknek el kell játszaniuk azt, hogy ők egy pár és mindennél jobban szerelmesek egymásba. Ami nem lesz könnyű... 
A főszereplő Holly egy végtelenül ügyetlen és hát azt kell, hogy mondjam szerencsétlen lány. A szülei még kiskorában meghaltak, így a nagyapja nevelte fel, aki immáron 75. szülinapját ünnepli. Holly legnagyobb félelme az, hogy elveszíti a nagyapját, aki a családot jelenti neki, hiszen egyik unokatestvérét sem szereti, sőt a két lányt egyenesen utálja, akik tesznek is ez ügyben, és amikor csak lehet keserítik Holly életét. 
Holly, hogy úgy mondjam nem egy világszépe. Kócos haja, sminktelen arca, és borzalmas ruhái sem gondoskodnak a népszerűségéről. Arról nem is beszélve, hogy " Legalább 7 kiló felesleg van rajta", amivel gonosz unokatestvérei és nagynénje minden adandó pillanatban piszkálják is.
Míg Dominic "Nick" az egyik legdögösebb pasi a világon. Barna hajával és kockás hasával, nem is beszélve a gyönyörű zöld szeméről és arról mennyire jóképű is ő, rengeteg rajongója akad, akik nem nézik jó szemmel, hogy egy "bányarémmel" jár.
Dominic kénytelen lefizetni Hollyt, hogy a lány eljátssza az álbarátnő szerepét, mert ha nem teszi akkor a ReadySet banda imidzse kerül veszélybe. És persze egy kamukapcsolatnak, mint ez is igazabbnak kell tűnnie, mint a többinek. Amibe beleszámít az ölelkezés, kézen fogva menés, és még a csókolózás is.
Ami ezeket a pillanatokat illeti, hát... nagyon jól lettek megírva és ezek voltak talán a legjobb jelenetek a veszekedéseket és a beszólásokat leszámítva.
Nagyon hihetőek és talpraesettek voltak a karakterek. Mind a kettő úgy volt egész, ahogy van. 
A könyv egyik nagy előnye volt, hogy mindkét szereplő szemszögéből olvashattunk. Érdekes volt látni, hogy az elején mennyire gyűlölték egymást, de végül mindkettejüknél ez az érzés átvoltozott valami mássá. Remélem nem árulok el nagy titkot, ha azt mondom szerelemmé.
Őszintén szólva nagy hatással volt rám ez a könyv. Elejétől a végéig mosolyogtam, nevettem a vicceken, de egynéhány helyen a sírógörcs kerülgetett. Persze ez nem csak annak köszönhető, hogy nagy Marni Bates fanatikus vagyok ( ami amúgy igaz), hanem mert a könyv oltári jó volt. Minden benne volt, ami a sztárság és a hírnév előnye és hátránya. Bár, Marni nagyon jól tud erről a témáról írni. Hiszen Marni előző könyve a Segítség YouTube sztár lettem is a sztárságról szólt, és arról, hogy ez mennyire képes megváltoztatni egy embert.
Nagyon sok olyan jelenet található a könyvben, ami édes és vicces egyszerre. Az egyik ilyen, amikor Nick elmegy vásárolni néhány sminket, de azt se tudja, hogy mit csináljon: 
" A forgóállványokon rúzsok tömege, legalább harmincféle szempillafesték, mind más-más funkcióval. Az egyik vastagít, a másik hosszabbít, a harmadik kiemel, ráadásul feketében, éjfeketében, ultrafeketében, volumennövelő meg szuper-volumennövelő változatban. Honnan a bánatból tudhatná az ember, mi a különbség köztük?
Idegen terepre tévedtem. "

Kedvenc szereplő: Nick, Holly
Kedvenc jelenet: amikor Nick elment vásárolni, illetve amikor beszélt a bandatagokkal, minden olyan jelenet, amikor együtt vannak Holly - val
Legrosszabb jelenet: Holly szülinapja este

Értékelésem: Összességében nem erre a történetre számítottam, amikor elolvastam a fülszöveget, de ez egy kicsit sem csalódtam a sem a könyvben, sem az írónőben. Remélem még sok könyvet olvashatok ettől az írónőtől. Kellemes kikapcsolódást nyújtott számomra, ez a humoros még is komolyan felépített könyv.  Az, hogy mindkét szereplő szemszögéből olvashattuk a könyvet különleges volt, de nagyban feldobta a könyvet. Mindenkinek csak ajánlani tudom, mert ez a könyv tuti, hogy bekerült a kedvenceim közé. 









Az egyik kedvenc részem:


" Arra azért nem számítottam, hogy lendületet vesz, és abban a pillanatban képen töröl, ahogy visszaértünk a szobámba.

- Azanyját! Ezt miért kaptam?

- Amiért engedély nélkül orálisan letámadtál.

Ezt gyorsan lefordítottam emberi nyelvre.

- Amiért megcsókoltalak? "



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.