2014. június 25., szerda

Kiersten White - Természetfeletti

Képtalálat a következőre: „kiersten white természetfölötti”Kiadó: KÖNYVMOLYKÉPZŐ KIADÓ KFT.

Oldalak száma: 352

Eredeti cím: Paranormalcy

Kiadás éve: 2014

Sorozat: Paranormalcy 1.



Fülszöveg: Vámpírok. Látom, amit ti nem láttok. Vérfarkasok. Megtalálom, ami rátok vadászik. Tündérek. Megvédelek benneteket. Alakváltók. Most én sem tudlak megvédeni titeket.
Hi, Evie vagyok és tulajdonképpen teljesen normális. Legalábbis mindig ezt hittem magamról, leszámítva, hogy a legjobb barátnőm sellő, a volt barátom pedig tündér. Annyit még hozzátennék az igazsághoz, hogy én vagyok az egyedüli a világon, aki felismerem a paranormális lényeket, akárhogy álcázzák is magukat. Ezért is dolgozom a Nemzetközi Paranormális Ellenőrző Hivatalnál. Ennyit akkor a normalitásról. De aztán bejött Lend a képbe. Iszonyú helyes srác, nagyon figyelmes, egyébként alakváltó. Felbolygatta az egész eddigi kis életemet, nem beszélve egy sötét jóslatról, amely egy az egyben rám illik. Pedig én egyáltalán nem vagyok gonosz, csak valami félreértés lehet az egész. Utána kell járnom: tudni akarom végre, hogy ki is vagyok valójában, de a legfontosabb: Nem akarom Lendet elveszíteni!





Véleményem: Hogy őszinte legyek, nekem nagyon tetszett ez a könyv. Hiszen olvastam már sokszor a természetfelettiről, de ilyet még nem pipáltam, amiben minden paranormális lényt bemutatnak nekünk.

Evie nyolc éves kora óta dolgozik a Nemzeti Paranormális Ellenőrző Hivatalnál, ismertebb nevén az NPEH - nál. A szervezet feladata az, hogy egyensúlyt teremtsen a Földön, és hogy az embereknek még sejtelmük se legyen arról a világról, amiben Evie felnőtt. Az emberek nem szerezhetnek tudomást, a paranormális lényekről, és ezért részben Evie is felelős. Evie minden szempontból különlegesnek számít a paranormális lények között is, hiszen a lány teljesen normális, azt a tényt leszámítva. hogy át lát a szitán.

" Úgy tűnik, a képességem, hogy a paranormális lények mélyére látok, és felismerem, hogy kik is ők valójában, meglehetősen egyedülálló. Másképpen szólva én vagyok a világon az egyedüli olyan ember, aki erre képes. "

Evie 18 éves koráig mást sem csinált, mint az NPEH - nak dolgozott, egészen addig míg egy éjjelen, egy olyan lénnyel találkozott, aki ismeretlen volt, mind a szervezetnek, mind magának Evienek. Ez a lény képes volt felvenni akárki alakját, ennek köszönhetően sikerült betörnie az NPEH - hoz, de balszerencséjére Evie egyből kiszúrta és elkapta, a vízlényt (Waterboyt).
Evie egyfolytában lejárt a börtönbe, hogy rájöhessen ki is ez a fiú. Lend éppen annyira különbözött mindenféle paranormális lánytól, mint Evie, és talán pont ennek köszönhető, hogy megkedvelik egymást (meg annak, hogy Lend az egyedüli Evievel egyidős személy az NPEH - ban.
A háttérben meg egyfolytában hullanak a paranormálisok, így Evie nem kis veszélyben van, hiszen már kétszer is megpróbálták megölni. De vajon ki gyilkolhat?
És ha ez mind nem lenne elég zavaros, még egy prófécia is megzavarja Eviet, amit Rethtől, a tündértől hallott, aki mindenáron megakarja magának szerezni Eviet.
Ami egyértelmű számomra, az az, hogy a történet nem csak érdekes, de egyben bonyolult is. Több szálon fut, hiszen ott van a Lendes dolog, a Rethes dolog. és a gyilkos is, ja meg a jövendölés, azt ki ne felejtsem. És mindegyik szál egy helyen fut össze, mégpedig Evienél. Persze a lány nem tud semmit, így nem éppen könnyű neki.
Ami engem illet, nagyon megkedveltem Eviet. Abszolút szimpatikus volt. Evie egy okos lány,tele célokkal és jó akarattal. Képes volt mindig mosolyogni, és ha úgy hozta a sors, akkor mások, azaz Lend és annak családja érdekében dönteni. Önfeláldozó volt, ami nem mindig jó tulajdonság, de nála ezt most előnyt jelentett.
De függetlenül attól, hogy miben hitt egész életében, hogy 8 éves kora óta dolgozott az NPEH - nál, képes volt meglátni benne a rosszat.
Személy szerint nekem akkor tetszett a legjobban, amikor olyan hétköznapi dolgok, mint például egy öltözőszekrény, vagy egy nap a suliban is képes volt lenyűgözni őt. Mindvégig megmaradt annak a komoly lánynak, aki tudja, hogy mi történik a színfalak mögött, tud a paranormálisokról, és tudja, hogy veszély fenyegeti mindannyiukat. De emellett önfeledten tudta élvezni az élet apró örömeit, és a pillanatnyi szabadságát. aki egy csóknak úgy örült, hogy elkezdett vihogni, mint egy teljesen normális lány. És ez a rózsaszín mániája külön nagyon aranyos volt.
Lend. Tuti, hogy az egyik kedvenc könyves pasim vált belőle. Aranyos, okos, megértő, kiszámítható, jóképű (gyakorlatilag akárhogy kinézhet, pont ezért), dallamos a hangja, megbízható, és őszintén szereti Eviet, bármit meg is tenne érte. Szóval egy főnyeremény.
Imádtam azt a kis szerelmi részt, amit belecsempészett, az írónő. Lend és Evie szerelme igazán aranyos volt, és hihető.
Még mielőtt elkezdtem volna olvasni a könyvet, azt hittem, hogy egy szerelmi háromszögbe fogok csöppenni, de nem egészen így lett. Bár a Rethtel kapcsolatos helyzet, még most sem teljesen világos nekem, de ettől még nem mondanám, hogy egy újabb háromszög volt.
NPEH titkos szervezetről szívesebben olvastam volna többet. Hogy milyen szokásaik vannak, hogy miért nem tartották Eviet ketrecben, hogy milyen ott élni, azon kívül, hogy unalmas. Hogy mikor alakult az első ilyen szervezet, hogy milyen más paranormális hivatallal állnak még összeköttetésben. Hogy a minősítéseket mi alapján írják, hogy melyik lény milyen minősítésű.

" A paranormális lényeket különböző tényezők alapján kategorizálták: képesség, gyakoriság és veszélyesség alapján, illetve hogy mennyit tudnak róluk. "

Evietől csak néhány dolgot tudhattunk meg, meg a monológjukat, ami nekem nagyon is bejött.

" Ha nem jelenik meg a megbeszélt helyen, akkor megsemmisítjük. Ha megtámad egy embert, akkor is. Ha megpróbálja eltávolítani a jeladót, akkor is kiiktatjuk. Bízunk a sikeres együttműködésben.
Mindig úgy éreztem, hogy ez az utolsó mondat kissé barátságosabb színezetet kölcsönöz a mondandómnak. "

Már csak egy dolog van, ami nagyon zavart, mégpedig az, hogy milyen keveset tudhattam meg a paranormális lényekről, de közülük is a tündérekről. aki már olvasta a könyvet, az tudja, hogy a tündéreknek a későbbiekben nagyon nagy szerepe lesz, mégsem tudunk róluk túl sokat. Viszont tetszett az az elképzelés, miszerint az NPEH csicskáztatta a tündéreket. Hiszen, ha valaki ismeri egy tündér nevét, az parancsolhat nekik.

" A név hatalom. " 

Kedvenc szereplő: Lend, Evie, Reth, Lish, Raquel

Kedvenc jelenet: a romantikus jelenetek ; amikor a börtönben voltak ; Evie álmai

Legrosszabb jelenet: a legvégével nem tudok kibékülni

Értékelésem: Azt hiszem már eleget ömlengtem a könyvről. Hibái ellenére, és azokkal együtt is szerettem ezt a könyvet. Szórakoztató volt olvasni. Szerintem minden részét eltalálta az írónő. Nem kevés izgalommal együtt kaptunk egy romantikus szálat is, ami nem volt túl nyálas, inkább aranyos.
A borítóról csak annyit, hogy az első pillantásban bele szeretem, és nagy mázlimra a következő két könyv is gyönyörű borítóba burkolózik.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.