2020. április 16., csütörtök

Lizzy Charles - Zűröstül-bőröstül

Kiadó: Móra

Oldalak száma: 360

Eredeti cím: Effortless with you

Kiadás éve: 2017

Sorozat: önálló regény (Zűröstül-bőröstül 1.)

Fülszöveg: Ez lehetett volna Lucy tökéletes nyara: édes semmittevés a strandon az új pasijával és a legjobb barátnőjével, lazulás a haverokkal… Kell ennél jobb? De az anyja persze megint mindent elszúrt. Oké, Lucy tényleg kiszökött abba a buliba. Na és? Hát nem fogják fel a szülei, hogy nem hagyhatta ki az év partiját? Úgy látszik, nem, mert büntetésből egyből nyári munkára vezénylik: házakat kell festenie, ami épp elég gáz, de hogy Justin Marshall legyen a főnöke? Na ez viccnek is rossz! Jó, látványnak elviselhető a srác. Vagyis inkább nyálcsorgató. Ettől még az őrületbe kergeti Lucyt az állandó okoskodásával, meg azzal, hogy miatta a lány mindent megkérdőjelez, amit magáról és az életéről gondolt. Nem, Lucy egyáltalán nem ilyen nyárra vágyott, köszöni szépen. Viszont… talán pont ilyenre volt szüksége.




Véleményem: Valami okból kifolyólag nagyon szeretem a LOL könyveket. Valamikor még 14 évesen Marni Bates könyvei beszippantottak, azóta is lelkesen olvasom a LOL könyveket. Van benne valami nosztalgikus számomra. Így került sor a Zűröstül-bőröstül-re is. Lássuk milyen is volt!


15 best ideas for sport pictures girls basketballA történetről annyit, hogy adott számunkra egy kissé elveszett 16 éves lány, Lucy. Nem is olyan régen még kosarazott, jó eredményeket ért el, am köszönhetően a többi diáknak, kosarasnak, a lánynak olyan dolgokkal, terrorral kellett szembenézni, amit nekem felnőttnek is szomorú volt olvasni. Ezekután a lány abbahagyja a sportot és igyekszik kitűnni, de legalábbis átlagosnak lenni. Barátot szerezni, randizni, barátnővel vásárolgatni. Ám egy bizonyos buli után, melyre nem lett volna szabad elmennie, ugyanis szobafogságban volt a rossz jegyei miatt, a szülei elkeseredettségükben nyári munkára küldik Lucyt festeni. Ám a festő csapat egyik tagja nem más, mint a suli legmenőbb pasija, Justin, akit persze Lucy már csak elvből is utál.


 Az első pár fejezet elolvasása után úgy éreztem, hogy ez a történet nem fog nekem tetszeni. Nem tetszett a főszereplőnk, Lucy viselkedése. Egy igazi tini, ehhez kétség sem férhet. De akkor is olyan beszélgetéseket folytatott az anyjával, hogy szívem szerint benyúltam volna a könyvbe, s ha már szülei nem teszik, akkor legalább én lekevertem volna neki egy sallert. Nem hazudok, többször hatalmába kerített ez az érzés. Persze valahol egy hangyányit megértettem, hogy mit miért is tesz, de akkor is átlépte azt a határt, amit nem kellett volna. Pozitívumként könyvelem el azt azonban, hogy ahogy haladtunk előre a történetben, úgy kezdett megváltozni Lucy is, jött rá a saját hibáira. A kedvenc jelenetem kétségkívül az volt, amikor egy veszekedés után az apja megkérdezte, hogy hogy képzeli el a jövőjét. Hogy tényleg olyan jövőt akar-e, melyben se az anyja, se az apja nem lesz ott. Az a beszélgetés valami szenzációs és nagyon elgondolkodtató volt.

A startling study says that the most devastating storms -- those, like Hurricane Michael, which intensify rapidly -- are already more common.Persze Lucy „csodás” jelleme mellett rengeteg olyan dolog volt a könyvben, amik nagyon tetszettek. Justin egy olyan szereplő volt, akit nem lehetett nem megkedvelni. Eleinte azt hittem, hogy egy igazi arrogáns fiúról van szó, de persze ez közel sem igaz. Volt mélysége, nyitott volt és szerethető. A bizonytalansága az egyedüli, amiért nem voltam oda, de hát kellett valami, ami fenntartja a feszültséget.

Külön tetszett Lucy és a festéssel való kapcsolata. Olyan hitelesek voltak a leírások, hogy néha még én is éreztem, ahogy a nap perzseli a tarkómat. Igazi nyári hangulatom lett ettől a könyvtől. Valamint a hátamon még a szőr is felállt, amikor elkapta őket a hurrikán az úton. A szemem pedig könnybe lábadt, amikor szereplőink egy beteg gyerekeknek szervezett versenyen vettek részt. Alapvetően rengeteg rétegből állt ez a könyv, nem csak egyszerű romantikus történet volt, mint amire számítottam. Nagyon ajánlom!

Értékelésem: Üde, nyári napokra tökéletes. Kapunk romantikát, szájcsatát, lelki problémákat szép számmal. Egyetlen percén sem unatkoztam. Egyetlen negatívum, hogy Lucy az első száz oldalban elég elviselhetetlen természetű nőszemély volt, ám hála az égnek ő is sokat változott a történet végére. Nagyon ajánlom mindenkinek! 










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.