2014. július 18., péntek

Andrea Cremer - Shadow Days

Kiadó: Magyarországon nem adták ki :(

Oldalak száma: 62

Eredeti cím: Shadow Days (borús napok)

Kiadás éve: 2010/Amerika

Sorozat: Nightshade 0.5


Fülszöveg: Shadow Days, told from Shay's perspective, chronicles the days before the start of the New York Times bestselling Nightshade, when Shay is taken away from the friends he loves and forced to live in his uncle Bosqu Mar's mansion, where the gargoyles seem to move, magic seems real, and nothing is as it should be.



Véleményem: Legfőképpen azért olvastam el, mert arra számítottam, hogy tényleg valami lényeges előzményt fog bemutatni Shay, úgymond kezdetek előtti életéből. Hát nem egészen így lett, sajna...
Shay életét mutatja be, még az előttről, hogy Coloradóba költözött. Mivel a fiú egész élete a költözésről, majd az utána lévő beilleszkedés folyamatáról szólt, így magának Shaynek sem volt túl meglepő, hogy megint tovább kell állniuk. Shay elméletileg mindig, bácsikája, Bosque és annak munkája miatt kellett költöznie.
Most, hogy ugyebár én elolvastam ezt az egész trilógiát, nyilván tudom, hogy ez az egész nem csak munkáról szól, és a költözés oka sem ennyire egyszerű. Elméletileg ez a kis novella a trilógia előzetese, vagyis ezt kellett volna először olvasnom, nem többit. Nyilván úgy logikusabb lett volna számomra ez a kis részlet, Shay életéből, de az biztos, hogyha evvel kezdtem volna, akkor nem olvastam volna végig ezt a hosszú sorozatot.
Ugye némileg bemutatja a novella, hogy Shay számára tejesen megszokott volt a költözés, és annak gondolata, amit már olyannyira elfogadott, hogy nem is szólt ellen a bácsikájának, egyszerűen mindig beletörődött és azt tette, amit egyetlen élő rokona kért tőle.
Megismerhettük a fiú néhány barátját, a költözés megterhelő folyamatát és az első napokat Coloradóban. Amit már eddig is tudtunk, hogy Shay imádja a természetet, és a legszívesebben minden idejét ott tölti. Ami engem illet én végig azt vártam, hogy elérkezzünk ahhoz a bizonyos jelenethez, amelyben igazából belekerül a fiú az őrzők világába. Azt a jelenetet, amikor egy grizzly elöl, megmenti egy farkas, név szerint Calla. – Ezt a jelenetet nem kaptam meg, de nem baj.
Igazából ettől a kötettől sem voltam elájulva, de egy novellától nem is várok semmi különöset. Hiszen ez akkor is csak egy kiegészítő fejezet, ami nélkül a történet még ugyanúgy teljes. Ennél többet nem tudok mondani róla, csak és kifejezetten Andrea Cremer rajongóknak ajánlom. :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.