2014. május 11., vasárnap

Jenny Han - A nyár, amikor megszépültem

Kiadó: KÖNYVMOLYKÉPZŐ KIADÓ KFT.

Oldalak száma: 256

ISBN: 9789633736456

Kiadás éve: 2014

Nyár 1.



Fülszöveg: Ebben a könyvben mindaz benne van, amire minden lánynak szüksége van nyáron.
Ahogy beköszönt a nyár, Belly maga mögött hagyja az iskolai életét, és Cousins Beachre menekül, oda, ahol élete minden eddigi nyarát töltötte. A nyaralóban nemcsak otthon érzi magát, távol az otthontól, de a számára legkedvesebb emberek veszik körül: Susannah, édesanyja legjobb barátnője a fiaival, Conraddal és Jeremiah-val. Belly azóta üldözi a szerelmével Conradot, amióta az eszét tudja, de mindennél jobban reménykedik abban, hogy ez a nyár más lesz, mint a többi. Bár megjelenik egy új srác, Cam, aki egy kicsit elvonja a figyelmét, és Conrad testvére, Jeremiah is sóvárgó pillantásokat vet rá, Belly szíve már Conradé. Vajon a fiú is neki szánja az övét? Tényleg olyan nyár áll előttük, amely mindent megváltoztat?


Véleményem: A könyv egyébként egy laza nyári regénynek indult, ami jócskán a bonyolult kategóriába tévedt. Részben azért, mert olyan témákat feszeget, ami egy picit érinti a New Adult könyveket, részben pedig azért, mert ebben a könyvben már nem csak szerelmi háromszögről van szó. Ami engem illet, én csalódtam a könyvben. Nem olyan volt, amilyenre számítottam, azaz a könnyed nyári románc.

Belly testvérével és anyjával együtt minden nyáron ellátogattak Cousins Beachre, ahol Susannahval, Jeremiahval és Conraddal töltötték el a nyarakat. Ez évben sem volt ez másképp. De az évek során a gyerekek felnőttek, és megszépültek. Így volt ez Bellyvel is, aki csaknem 16 éves, és gyönyörű lány lett belőle előző nyár óta. Emiatt a fiúk, Jeremiah és Conrad már másképp tekintenek a lányra. De Belly közben találkozik egy irtó jóképű sráccal, aki mellesleg okos és eltökélt is, Cammel. A lány élete teljesen felfordul, és nem tudja, hogy mit csináljon. Egy valami biztos, mégpedig az, hogy Belly akármennyire is próbálja kiverni a fejéből Conradot, nem sikerül neki.

Mi ragadott meg először a könyvben? Talán az, hogy egy alig 16 éves lányról szól, aki próbálja megszerezni magának a szerelmét, aki csak húgaként tekint a lányra. Ez éppen elég tragikus volt nekem, hogy tovább olvassam a kötetet. Na, persze ez sem ilyen egyszerű, hiszen Conradnak nem tetszik, amikor összejön valakivel Belly, sőt talán még féltékeny is, de Belly ezt betudja annak, hogy a fiúban túlteng a védőösztön, meg hogy egy második apának képzeli magát.
Ami Conradot illeti, hát elméletileg ő volt Belly nagy szerelme, a tökéletesen magába zárkózott szerelme, aki mást sem csinált csak egyfolytában cigizett, berúgott, verekedett és megpróbálta pórázon tartani Bellyt.
Egy részem azt mondja, hogy érthetően reagált arra, hogy a szülei váltak, meg még másra is, de nem, akarok spoilerezni. Na szóval, az én szemszögemből nézve Conrad nemhogy nem az a tipikus hősszerelmes , de egyáltalán még hős sem. Igazából, amikor nagy ritkán megjelent akkor is volt benne valami, ami miatt nem tudtam megkedvelni. Lehet, hogy nem az írónő hibája, hanem az enyém, de én ezt éreztem.
Ellenben Jeremiahval, Conrad öccsével, akit már az első oldalakban megszerettem. Olyan valóságos, élettel teli gyerek volt, aki mindig oda figyelt Bellyre, hogy nehéz volt nem szeretni. Mindvégig ott volt Bellynek.
" - Világéletemben a legjobb barátom voltál. De ez most több annál. - Közben egyre közelebb húzódott hozzám. - Te vagy a legszuperebb lány, akivel valaha találkoztam, és itt vagy nekem, Mindig is itt voltál. Én. . . Én számíthatok rád. És te is számíthatsz rám. Tudod, ugye? "
Belly a főszereplő, hát igazából egy 16 éves lány, aki végig a felnőttet játszotta, holott még csak gyerek. Emellett pedig állandóan hisztizett, ha valami nem úgy történt, ahogy ő akarta. 
Ami a történetet illeti, nem mondanám igazán eredetinek egy hisztis lány, 2 cuki testvér felállást. Mielőtt elkezdetem volna olvasni már akkor tudtam, hogy egy újabb nem túl kreatív szerelmi háromszögről lesz szó. Csak arra nem számítottam, hogy a háromszögből az írónő négyszöget varázsol. Röhej!! Ettől függetlenül nagyot lendített a könyvön. Az már csak az én kérdésem az univerzumhoz, hogy hogy lehet 3 jóképű pasi egyetlen egy lányba szerelmes. Arról nem is beszélve, hogy Belly olyan kis határozatlan valaki, hogy képes volt a könyv végéig azon filózni, hogy na vajon melyiket is szereti. Természetesen mindegyiket szereti valamilyen szinten, emiatt nem olyan egyszerű ez a kérdés.
És őszintén? Ugyan az egész könyv erről a nagy kérdésről szólt, mégsem untam. Érdekes volt, de kiszámítható De volt egy nagy hátránya is a könyvnek, ami annyira zavart, hogy néha inkább le is tettem a könyvet. És ez nem más volt, mint az időben való ugrálások. A jelenből sokszor visszaugrott a múltba, amikor 11 éves volt meg, amikor 14. És ezek a az ugrálások kizökkentettek a könyv jelen idejű száláról és sokszor már nem is tudtam, hogy mi történt előzőleg. Annyi előnye ugyan volt, hogy egy kicsit jobban megismerhettük a szereplőket, a múltjukat. Hogy mit mért tettek, de mellette iszonyat zavaró is volt.

Értékelésem: Ugyan nem volt rossz, és a vége sok mindent sugall (jó értelemben), nem mondanám azt, hogy az a kifejezett újraolvasós kötet lenne, amit az ember bármikor szívesen előkap. Nem! De ettől függetlenül úgy vélem, hogy egyszer el lehet olvasni. A 3,5 pont annak köszönheti, hogy ugyan néha megtudta dobogtatnia a szívemet, de egyértelműen nagyot csalódtam benne. Úgymond egynek elmegy. Végig vegyes érzéseim voltak evvel a könyvel kapcsolatban, és ennek ez lett a végeredmény. Egyszeri olvasásra ajánlom!! De szívesen elolvasnám, hogy mit bonyolít ki ebből az író a második kötetben.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.